Sekizinci sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde sergiledikleri üstbilişsel davranışlar
dc.contributor.advisor | Baş, Fatih | |
dc.contributor.author | Beydili, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:07:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:07:53Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255959 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada farklı matematiksel başarı düzeyine sahip öğrencilerin problem çözme sürecinde sergiledikleri üstbilişsel davranışlar incelenmiştir. Durum çalışması yöntemi temel alınarak tasarlanan araştırma, 36 sekizinci sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çok yöntemli görüşme tekniği kullanılarak toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Analizler sonucunda; üstün başarılı öğrenciler problem çözme sürecinde daha fazla zaman harcayarak daha çok davranış sergiledikleri, düşük başarılı öğrencilerin problem çözme sürecine daha az zaman ayırarak problem cümlesini anlamakta zorlandıkları görülmüştür. Problem çözme sürecinde üstün, iyi ve orta başarılı öğrenciler daha çok değerlendirme boyutuna ait davranışları sergilemişlerdir. Düşük başarılı öğrencilerin ise en çok farkındalık boyutuna ait davranışları sergiledikleri ve değerlendirme yapmakta güçlük çektikleri belirlenmiştir. Ayrıca grupların genellikle farkındalık boyutundaki bir davranışla sürece başladığı, süreç içerisinde düzenleme boyutuna ait davranışları kullandığı ve değerlendirme boyutundaki bir davranışla süreci tamamladıkları sonucuna ulaşılmıştır.2019, 118 SayfaAnahtar Kelimeler: Sekizinci Sınıf, Problem Çözme, Üstbiliş | |
dc.description.abstract | In this study, it was examined that the metacognitive behaviours of 8th grade students who have different mathematical success degrees in the process of problem solving. The study which based on on case study occurred with the attendance of 36 8th grade students. Datas that assembled by using multi-methodical contact technique, are subjected to content analysis. In consequence of analysises it was seen that students that wunderkind exhibited more behavior by spent more time and students who were low-grade exhibited that it was hard to understand the problem sentence by spent less time in the process of problem solving. In the process of problem solving students who have, superior, good and average success exhibited behaviors that belong evaluating extent. Students who have low success exhibited behaviors that belong awareness extent and it was stated that they had difficulty in making evaluation. Besides it was extrapolated that, groups generally started the process the behavior that belong awareness extend and they used the behaviors belong regulation extent and they completed the process with the behavior that belong evaluation extent.2019, 118 PagesKeywords: 8th Grade, Problem Solving, Metacognitive | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sekizinci sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde sergiledikleri üstbilişsel davranışlar | |
dc.title.alternative | The metacognitive behaviours of 8th grade students in problem solving process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-18 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10283786 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 569836 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Matematik Eğitimi Bilim Dalı |