Show simple item record

dc.contributor.advisorKan, Mustafa Onur
dc.contributor.authorUçar, Alev
dc.date.accessioned2020-12-10T11:08:32Z
dc.date.available2020-12-10T11:08:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255918
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı eğitici oyunların, Türkiye'de ortaokul düzeyinde öğrenim gören Suriyeli öğrencilerin yazma becerisine etkisini incelemektir. Çalışmada yarı deneysel desenlerden ön test-son test kontrol gruplu seçkisiz desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Hatay'ın Antakya ilçesine bağlı bir ortaokulda öğrenim gören 5. sınıf Suriyeli öğrenciler oluşturmaktadır. Deney grubunda 22, kontrol grubunda 22 olmak üzere toplam 44 Suriyeli öğrenci çalışmaya katılmıştır. Araştırmanın verileri için araştırmacı tarafından geliştirilen Dereceli Puanlama Anahtarı kullanılmıştır. Elde edilen veriler non-parametrik testlerden MannWhitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda, eğitici oyunlarla Türkçe öğrenen 5. sınıf Suriyeli öğrencilerin yazma becerilerinin deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Bununla birlikte deney grubuna uygulanan eğitici oyunlar, deney grubu öğrencilerin lehine yazma beceri puanlarında artış olduğu sonucuna ulaşılmıştır.ANAHTAR KELİMELER: Yazma becerisi, yabancı dil, eğitici oyun
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the effect of educational games on writing skills of 5th grade Syrian students who learn Turkish. In the study, random design with pre-test and post-test control group was used. The study group consists of 5th grade Syrian students studying in Secondary School in Antakya, Hatay. A total of 44 Syrian students, 22 in the experimental group and 22 in the control group, participated in the study. A `rubric` developed by the researcher was used for the collect of the study. The obtained data were analyzed by non-parametric statistical technique Mann Whitney U Test and Wilcoxon Signed Ranks Test.As a result of the study, it was determined that writing skills of 5th grade Syrian students who learn Turkish did not show a significant difference between experimental and control groups. It was seen that educational games applied to the experimental group had a positive effect on the writing skills of the Syrian students. Key words: writing skill, foreign language, educational gameen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitici oyunların Türkçe öğrenen Suriyeli öğrencilerin yazma becerisine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of educational games on the writing skills of Syrian students learning Turkish
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-25
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10324168
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid612045
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineTemel Eğitim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess