Türkiye`deki Suriyeli öğrencilerin konuşma ve dinleme becerilerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin yaklaşımları
dc.contributor.advisor | Kan, Mustafa Onur | |
dc.contributor.author | Çelik, Umut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:08:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:08:25Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-03-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255906 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Suriyeli öğrencilerin konuşma ve dinleme becerilerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin yaklaşımlarını belirlemektir. Olgubilim modelinde tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu Hatay ili Altınözü ilçesinde görev yapan ve sınıfında Suriyeli öğrenci bulunan 30 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Söz konusu formda 18 açık uçlu soru yer almaktadır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin Türkçe konuşma ve dinleme becerilerini yeterli seviyede görmedikleri, 2018 Türkçe Öğretim Programının Suriyeli öğrencilere yönelik yetersiz buldukları ve programın güncellenmesi gerektiğini düşündükleri belirlenmiştir. Aynı zamanda öğretmenler, Suriyeli öğrencilerin Türkçe konuşma ve dinleme becerilerine yönelik ilgilerinin yeterli olmadığını, ders kitaplarının yetersiz kaldığını, öğretmenlerin daha fazla etkinlik ve materyal kullanmaları gerektiğini belirtmiştir. Ayrıca öğretmenlerin Suriyeli öğrencilerin Türkçe konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmeye yönelik çözüm önerileri belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the opinions of classroom teachers about the listening and speaking skills of Syrian students. This research using a phenomenology screening model and the study group consisted of 30 classroom teachers who work in the Altınözü district of Hatay and have Syrian students in their class. As a data collection tool, semi-structured interview form developed by the researcher was used. There are 18 open-ended questions in this form. The obtained data were analyzed by descriptive analysis technique.As a result of the research, it was determined that the Turkish listening and speaking skills of Syrian students are not sufficient, the curriculum is inadequate for Syrian students and the 2018 Turkish Program needs to be updated. At the same time, it was determined that the interest of Syrian students in Turkish speaking and listening skills is not sufficient and teachers who have insufficient textbooks should use more activities and materials. In addition, the solution suggestions of the teachers for improving Syrian students' Turkish speaking and listening skills were determined. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`deki Suriyeli öğrencilerin konuşma ve dinleme becerilerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin yaklaşımları | |
dc.title.alternative | Teachers' views on speaking and listening skills of students who migrated from Syria | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-18 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10324188 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 615925 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |