Öğretmenlerin analojiye yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Yigit, Demet | |
dc.contributor.author | Bozkurt, Ümmügülsüm | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:07:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:07:41Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255894 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin analojilere yönelik tutum düzeylerinin belirlemektir. Deneysel olmayan araştırma modellerinden tarama modeli ile yapılmış olan bu çalışmanın örneklemini Türkiye'nin bir ili sınırları içerisinde bulunan toplam 495 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde geliştirilen ve geçerlilik güvenirlilik çalışması yapılan `Analojilere Yönelik Tutum Ölçeği (AYTÖ)` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin gerekli kodlamaları yapıldıktan sonra SPSS 22 paket programına aktarılarak analizi yapılmıştır.Verilerin istatistiksel olarak analizi sonucunda, kıdem yılı ile öğretmenlerin analojiye yönelik tutumları arasında anlamlı bir fark bulunurken (X2(2)=73,90,p<0,05), diğer yandan öğretmenlerin branş ve cinsiyetleri ile analojiye yönelik tutumları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Bu sonuç, öğrenme yaklaşımları ile yorumlanarak önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study to determine the teachers' attitudes related analogies. Total of 495 teachers in various schools within a province of Turkey took part in the research as study population that was made by survey model from non-experimental research design. The Attitude Scale For Analogies, which was developed for validity and reliability studies, was used to obtain the research data. After the necessary coding the data were transferred to SPSS 22 package program and anlyzed.As a result of statiscal anlaysis of data, a significant difference was found between seniority year and teacher 'attitude towards analogy (X2(2)=73,90,p<0,05), on the other hand no significant difference was found between teacher' brancher and gender and their attitude towards analogy. As a result of findings various suggestions were presented by commenting with learning approaches. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin analojiye yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of teachers' views on analogy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-08 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Analogy | |
dc.identifier.yokid | 10273744 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 565936 | |
dc.description.pages | 73 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |