Show simple item record

dc.contributor.advisorTambağ, Hatice
dc.contributor.authorMansuroğlu, Sevtap
dc.date.accessioned2020-12-10T11:07:29Z
dc.date.available2020-12-10T11:07:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255832
dc.description.abstractÇocukluk çağında travma yaşamak yetişkinlikte suça yönelen davranışlara, duygusal bozukluklara, kişiler arası ilişkilerde uyum problemlerine, antisosyal kişilik davranışlarına, öfkeye, saldırganlığa ve çocuklarına yönelik istismar edici davranışlara sebep olmaktadır. Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin çocukluk çağı travmaları ile öfke ve öfke ifade tarzlarını incelemek amacıyla yapılan kesitsel bir araştırmadır. Araştırma Hatay İli Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi'ne bağlı Sağlık Yüksekokulu'nda öğrenim gören 381 öğrenciden örneklem seçimine gidilmeden gönüllü katılmayı kabul eden 344 öğrenci üzerinde 1 Mart 2016-30 Mayıs 2016 tarihleri arasında yapılmıştır. Veri toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Çocukluk Çağı Travmaları Ölçeği (ÇÇTÖ) ile Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği (SÖÖTÖ) kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde Student t testi, Mann Whitney U testi, One Way Anova, LSD çoklu karşılaştırma testleri, Kruskal Wallis ve Dunn çoklu karşılaştırma testleri uygulanmıştır. ÇÇTÖ toplam puan ortalaması 35,02±9,85 olarak saptanmıştır. SÖÖTÖ toplam puan ortalaması 77,13±12,12 olarak saptanmıştır. Öğrencilerin cinsiyetleri, yaşadıkları yer, sınıfları, babalarının öğrenim durumu, bebekliğinde bakımını üstlenen kişi, ailelerinde psikiyatrik hastalığın varlığı ve kendini tanımlama durumlarının çocukluk çağı travmalarını etkilediği saptanmıştır (p<0.05). Öğrencilerin yaşları, sınıfları, babalarının hayatta olma durumu, anne-babalarının birliktelik durumu, kendini tanımlama durumu ve öfkenin ilişkilerinin etkileme durumunun sürekli öfke ve öfke ifade tarzlarını etkilediği saptanmıştır (p<0.05). Sonuç olarak, çocukluk çağı travmaları konusunda hemşirelik öğrencilerine sık sık eğitim verilerek bu travma ile başedebilme yöntemlerinin öğretilmesi; ayrıca öfkenin nedenleri, ifade ediliş şekilleri ve öfke kontrolü ile ilgili bilgi verilmesi ve öfke duygusunu olumlu bir şekilde kullanmaları için rehberliğin artırılması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Çocukluk Çağı Travmaları, Öfke, Öfke İfade Tarzları, Hemşirelik Öğrencileri.
dc.description.abstractInvestıgatıon Of Nursıng Students' Anger and Anger Expressıon Styles Wıth Chıldhood TraumasTrauma from childhood causes behaviours that turn into crime in adulthood, emotional disorders, inconsistency in interpersonal relationships, anti-social behaviours, anger, agression and abusive behaviors towards their children. This research is a cross-sectional research that aims to investigate nursing students anger and anger expression styles. Research was conducted between 1 March 2016 and 30 May 2016 on 344 students that accept to participate as volunteers without attending sample selection among 381 students that study at Faculty of Health Sciences which is connected to Hatay Mustafa Kemal University in Hatay. While collecting data, Personal Information Form, Childhood Traumas Scale (CTS) and Scale of the Trait Anger- Anger State Trait were used. In the evaluation of the data Student T Test, Mann Whitney U Test, One Way Anova, LSD Multiple Comparision Tests, Kruskal Wallis and Dunn Multiple Comparision Tests were applied. Total score average of CTS was determined as 35,02±9,85. Total score average of CAAES was determined as 77,13±12,12. It was determined that students gender, place of residence, classes, education level of their father, the person who took care of them in infancy, the presence of psychiatric disease in their families and self-identification affected childhood traumas (p<0,05). Also it was determined that ages of the students, their classes, whether their father is alive, whether their parets are together, self-identification, relation of anger affected theirr anger and anger expression consistently (p<0,05). Consequently, teaching nursing students frequently about childhood traumas and how to deal with this trauma;also giving information about the causes of anger, ways of anger expression and anger control and increased guidance to use anger in a positive way are advised. Key Words: Childhood Traumas, Anger, Anger Expression Styles, Nursing Studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectPsikiyatritr_TR
dc.subjectPsychiatryen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin çocukluk çağı travmaları ile öfke ve öfke ifade tarzlarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of nursing students' anger and anger expression styles with childhood traumas
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-28
dc.contributor.departmentToplum Ruh Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMental health
dc.subject.ytmCommunity mental health services
dc.subject.ytmNurses
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmNursing research
dc.subject.ytmStudents-nursing
dc.subject.ytmAnger
dc.subject.ytmExpressed emotion
dc.subject.ytmChildhood traumatic experience
dc.identifier.yokid10257862
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583542
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess