Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Dursun Ali
dc.contributor.authorArslan, Müzeyyen
dc.date.accessioned2020-12-02T09:37:42Z
dc.date.available2020-12-02T09:37:42Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/25578
dc.description.abstractBu çalısmada, Ankara Büyüksehir Belediyesi Egitim ve Kültür DaireBaskanlıgı Aile ve Çocuk Hizmetleri Sube Müdürlügüne baglı olarak faaliyetgösteren hanım lokallerine üye olan 51375 kadından egitim programımızakatılmak isteyen 200 kadın arastırma kapsamına alınmıstır. Kadınların memekanseri ve KKMM hakkındaki bilgi düzeylerini saptamak ve daha sonra bukonuda egitim uygulamak, egitimin etkinligini belirlemek amacıyla yapılmıstır.Arastırma verileri literatüre uygun olarak gelistirilen 23 sorulu anketformu uygulanarak toplanmıstır. Anket formları kadınlar tarafındandoldurulduktan sonra kadınlar meme kanseri ve KKMM hakkında teorik ve pratikbir egitim programına alınmıstır. Egitim son testle degerlendirilmistir.Arastırmaya katılanların % 65'i KKMM hakkında bilgi sahibidir ve%61.2'si KKMM uygulaması yapmaktadır. KKMM yapanların %6.5'i yaptıgıKKMM den kesinlikle eminken, %62.6'sı pek emin degildir.Katılımcıların egitim öncesi meme kanseri ve KKMM uygulamalarıseçeneklerinden aldıkları puan ortalaması 8.97±3.6 iken egitim sonrası15.72±2.31'e yükselmistir. Egitim öncesi ve egitim sonrası bilgi düzeyi puanortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıstır (p<0,001).Kadınların, son yıllarda artan meme kanserine karsı bilinçli halegetirilmesi ve saglıgı gelistirme davranıslarını kazanmalarına yardımcı olunmasıamacıyla KKMM'yi ögrenmelerinin ve uygulamalarının saglanması oldukçaönemlidir.Anahtar kelimeler: Meme kanseri; kendi kendine meme muayenesi; kadınlar
dc.description.abstractThis study was performed 200 of the 51375 women who were themembers club of ladies which one belonging to municipality of Ankara educationand cultural directorates branch of family and child services. The purpose of thisstudy was is to determine the information levels of women about the breast cancerand breast self exam, than to establish a training program and to determine toefficacy of training program.The study data were gathered by applying the survey form which isconvenient to the literature and involved 23 questions. After completing the surveyquestions women were included to both theoretical and practical breast examtraining program. This training was assessed with last test.Sixty five percent of participants had information about breast selfexam and theirs sixty one point two percent used to practice breast self exam. Sixpoint five percent of self breast examiners were certainly sure about their practice,but 62.6% were not.The average score which participants take from before training aboutbreast cancer and self exam practices choices and after training assessment testincreased from 8,97±3,6 to 15,72±2,31. It was determined meaningful differencesbetween two average scores of knowledge level before and after training.It is provided women teaching and practicing of breast self exam so asto it is helped they are gained some behaviors which improve health and it is madethey conscious of breast cancer which increase in last years is very important.Keywords: breast cancer, breast self exam, womenen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGenel Cerrahitr_TR
dc.subjectGeneral Surgeryen_US
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleKadınların meme kanseri ve kendi kendine meme muayenesi bilgi düzeyini arttırmada hemşirenin eğitici rolünün etkinliği
dc.title.alternativeThe trainer role effectivity of nurses for increading the information level of women in breast cancer and breast self exam
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentCerrahi Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9009889
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid204192


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess