Show simple item record

dc.contributor.advisorAltun Yalçın, Sema
dc.contributor.authorTekin, Serap
dc.date.accessioned2020-12-10T11:07:17Z
dc.date.available2020-12-10T11:07:17Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-09-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255764
dc.description.abstractBu araştırma, mühendislik temelli robotik uygulamalarını içeren STEM eğitiminin eleştirel düşünme ve mesleki tercihine etkisinin olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılında ilköğretim okulunun 4.sınıfında öğrenim gören 26 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada karma yöntem tercih edilmiştir. Araştırmada eleştirel düşünme ve mesleki tercihlerindeki değişimi belirlemek amacıyla zayıf deneysel desen olan tek gruplu ön test son test deseni oluşturulmuştur. Araştırmanın verilerinin elde edilmesinde `Eleştirel Düşünme Becerileri Ölçeği` ile `Mesleki Serbest Çizim Testi` kullanılmıştır. Nicel ve nitel verileri destekleyici nitelikteki araştırmacı tarafından hazırlanan açık uçlu `Yarı yapılandırılmış görüşme formu` kullanılmıştır. 5 hafta boyunca öğrencilere mühendislik temelli robotik uygulamalarini içeren STEM eğitimi verilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda; öğrencilere de eleştirel düşünme düzeylerinde ön test- son test puanları arasında anlamlı bir farklılık olduğu mesleki tercihlerinde STEM mesleklerine yönelimlerinde olumlu yönde değişiklik gösterdiği nitel verilerinde de bu sonuçları destekleyen ifadelerin olduğu gözlenmiştir.
dc.description.abstractThis research was carried out to determine whether STEM education, which includes engineering based robotics, has an impact on critical thinking and professional preference. The sample of the study consists of 26 students studying in the 4th grade of the primary school in the 2018-2019 academic year. The mixed method was preferred in the research. In the research, a single group pre-test post-test pattern, which is a weak experimental pattern, was created in order to determine the critical thinking and change in professional preferences. `Critical Thinking Skills Scale` and `Professional Free Sketch Test` were used to obtain the data of the research. Open-ended `Semi-structured interview form` prepared by the researcher supporting the quantitative and qualitative data was used. STEM training including engineering based robotics applications was given to the students for 5 weeks. In the findings obtained as a result of the research; In the qualitative data, it was observed that there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of students in critical thinking levels, and their preferences in their professional preferences showed a positive change in their orientation towards STEM professions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMühendislik temelli robotik uygulamalarını içeren STEM eğitiminin eleştirel düşünme ve mesleki tercihlerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of STEM education on the critical thinking and professional preferences of engineering based robotic applications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-21
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10211566
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid635240
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess