Show simple item record

dc.contributor.advisorAltun Yalçın, Sema
dc.contributor.authorGüvenç, Şeyma
dc.date.accessioned2020-12-10T11:06:58Z
dc.date.available2020-12-10T11:06:58Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255657
dc.description.abstractBu araştırmada STEM etkinliklerinin yedinci sınıf mülteci öğrencilerin okula yönelik aidiyetlerine ve tutumlarına olan etkisinin incelemesi incelenmiştir. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Gaziantep iline bağlı bir devlet ortaokulunda, 2019-2020 eğitim öğretim yılı güz döneminde 7.sınıfta öğrenim gören 32 Suriyeli mülteci öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada 8 etkinlik Bilim Uygulamaları dersinde toplam 10 haftalık süreçte gerçekleştirilmiştir. `Çocuk ve Ergenler İçin Okula Bağlanma Ölçeği ve Okula Yönelik Tutum Ölçeği` ön test ve son test uygulanmıştır. Ayrıca mülteci öğrencilerin okula yönelik aidiyet ve tutumlarını betimlemek amacıyla STEM etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. STEM etkinliklerinin etkisini tespit etmek için `STEM Eğitimi Yansıtıcı Günlük Formu, STEM Eğitimi Mülakat Formu ve Öğretmen Mülakat Formu` kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS paket programından, nitel verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen nicel veri sonuçları ön test –son test puanları arasında; 'Çocuk ve Ergenler İçin Okula Bağlanma Ölçeği' genel olarak anlamlı farklılık görülmüştür. Okula Yönelik Tutum Ölçeğin 'de ise `Kişisel Gelişim Engeli Olarak Okul` alt boyutunda anlamlı farklılık görülmüştür. Sonuç olarak; yapılan STEM etkinliklerin Suriyeli mülteci öğrencilerin gelişimine olumlu yönde katkı sağladığı, öğrencilerin etkinlikleri yaparken eğlenerek öğrendikleri, grup çalışması yapmayı öğrendikleri, iletişim becerilerine katkı sağladığı, merak duygusu oluştuğu, derse ve öğretmene olan tutumlarını geliştirdiği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the investigation of the effects of STEM activities on the belonging and attitudes of the seventh grade refugee students towards the school was examined. The mixed method was used in the research. The sample of study consists of 32 Syrian refugee students studying in a 7 th grade in a public secondary school in the province of Gaziantep in the fall semester of the 2019-2020 acdemic year. Eight activities in the study were carried out in a total of 10 weeks in Science Applications course. `School Attachment Scale for Children and Adolescents and School Attitude Scale` pretest and posttest were applied. In addition, STEM activities were held to describe the belonging and attitudes of refugee students towards the school. `STEM Education Reflective Journal Form, STEM Education Interview Form and Teacher Interview Form` were used to determine the effect of STEM activities. In the analysis of the quantitative dataobtained in the research, SPSS package program was used and in the analysis of qualitative data, content analysis was used. The quantitative data results obtained were among the pretest-posttest scores; `School Attachment Scale for Children and Adolescents` was found to be significantly different overall. In the Attitude Scale towards School Scale, there was a significant difference in the sub-dimension of `School as Personal Development Disability`. As a result; STEM activities have contributed positively to the development of Syrian refugee students and students learn by having fun while doing activities. It was concluded that they learned to do group work, contribute to communication skills, a sense of curiosity and improved their attitude towards the lesson and the teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.titleSTEM etkinliklerinin yedinci sınıf mülteci öğrencilerin okula yönelik aidiyetlerine ve tutumlarına olan etkisinin incelemesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effects of STEM activities on migrant students' belonging to school and attitudes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-05
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10293445
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid638461
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess