Sosyoekonomik bakımdan dezavantajlı öğrencilerin fen ve matematik başarıları ile koruyucu faktörler arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Yalçın, Paşa | |
dc.contributor.author | Yalçin, Evren Osman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:06:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:06:55Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-11-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255643 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, koruyucu faktörlerle sosyoekonomik bakımdan dezavantajlı durumdaolan ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen ve matematik dersi akademik başarılarıarasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ve ilişkisel taramatüründendir. Araştırmanın örneklemi, Doğu Anadolu'nun küçük ölçekli bir ilinin merkezilçesinde, 12-13 yaşları arasındaki ortaokul sekizinci sınıfta öğrenim gören 250 öğrencidenoluşmaktadır. Araştırmanın verileri; sosyal destek, okula bağlanma, bilişsel esneklik vepsikolojik sağlamlık ölçekleri ile ölçek uygulanan öğrencilerin fen ve matematik dersleriyedinci sınıf yılsonu akademik başarı notlarından oluşmaktadır. Pearson KorelasyonKatsayısına göre yapılan analiz sonucunda; okula bağlanma, sosyal destek ve bilişsel esneklikile öğrencilerin fen ve matematik başarı notları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki ortayaçıkmıştır. Psikolojik sağlamlık ölçeği ile fen bilimleri ve matematik başarı notları arasındaanlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Literatürdeki benzer konularda gerçekleştirilmiş olançalışmaların sonuçlarıyla, yapılan çalışmanın sonuçlarının uyum gösterdiği görülmektedir.2020, 106 SayfaAnahtar Kelimeler: Akademik başarı, bilişsel esneklik, fen ve matematik eğitimi, okulabağlanma, psikolojik sağlamlık, sosyal destek, sosyoekonomik durum. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the relationship between some protective factors and theacademic achievement on science and mathematics classes of socioeconomicallydisadvantaged eighth grade students. The research was conducted with the quantitativeresearch method is one of the associative scanning models and the correlational research type.The sample of study takes 250 students between the ages of 12-13 that study in the eighthgrade in a small province in Eastern Anatolia. Research data were gathered via schoolattachment, cognitive flexibility, psychological resilience and social support scales andstudents' seventh grade science and matematics achievement scores. As a result of theanalysis made in compliance with the Pearson Correlation Coefficient; there was a positivesignificant correlation between school attachment, social support and cognitive flexibilityprotective factors and students' science and mathematics achievement scores. There was nosignificant relationship between the psychological resilience scale and science andmathematics achievement scores. It has been observed that the results of this study matchwith the results of the studies conducted on similar subjects in the literature.2020, 106 PagesKey Words: Academic achievement, cognitive flexibility, psychological resilience, schoolattachment, science and mathematics education, social support, socioeconomic status. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyoekonomik bakımdan dezavantajlı öğrencilerin fen ve matematik başarıları ile koruyucu faktörler arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between the protective factors and science and mathematics achievements of the socioeconomically disadvantaged students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-19 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10274960 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 646457 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |