Programlama öğretimine yönelik bir içerik analizi
dc.contributor.advisor | Sanalan, Vehbi Aytekin | |
dc.contributor.author | Konan, Faruk | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:06:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:06:47Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-11-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255613 | |
dc.description.abstract | Teknolojinin gerçek hayat ihtiyaçlarına katkıda bulunduğu çağımızda, 21. Yüzyıl öğrenme becerilerinin bireysel kazanıma dönüştürülmesi oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı 2009 -2019 yılları arasında programlama öğretimi konusunda çeşitli dergilerde yayınlanan araştırmaları inceleyerek; programlama eğitiminin son on yılda nasıl geliştiğini ortaya koymak ve gelecekte bu alanla ilgili yapılacak çalışmalara yol göstermektir. Bu amaç doğrultusunda belirlenen 94 makale; demografik özellikleri ve araştırma boyutları yönünden de incelenmiştir. Programlama eğitimi konusunda yapılan ve farklı indesklerde yayımlanan ulusal ve uluslararası yayınların incelendiği bu araştırmada veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Bulgulara göre programlama eğitimi ile ilgili çalışmalar son yıllarda artış göstermektedir. Bu alanla ilgili yapılmış nicel araştırmaların daha fazla incelendiği ve referans gösterildiği, alan yazın derleme ve karma yöntem daha az tercih edildiği görülmüştür. Anahtar kelimelerin çoğunluğu nicel araştırma yöntemlerinde kullanılmıştır. Nicel araştırmalarda, diğer yöntemlere nazaran daha çok veri toplama aracı kullanılmış ve bunların çoğunluğu ölçek/anketten oluştuğu dikkat çekmiştir. Çalışmalarda en çok görsel/blok kodlama uygulamaları ile karşılaşıldığı görülmüştür. Araştırma amaçlarının da programlama eğitimine yönelik öğrenci durumlarının tespitine yoğunlaştığı ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak programlama eğitimi ile ilgili çalışmalara olan ilginin yıllar içerisinde arttığı, bu konuda özellikle nicel çalışmalara ağırlık verildiği dikkat çekmiştir. Bu araştırmaların devamında yeni teknolojilerin programlama eğitimine entegre edilmesi ve araştırılan alanların eksik olan kısımlara odaklanması gerektiği önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | In our age, where technology contributes to real-life needs, it is crucial to transform 21st century learning skills into individual gains. The aim of this research is to examine the researches published in various journals on programming teaching between 2009 and 2019; to show how programming education has developed in the last decade and to guide future studies in this field. 94 articles determined for this purpose; demographic characteristics and research dimensions. In this study, where national and international publications on programming education and published in different indexes were examined, the data were obtained by using content analysis method. According to the findings, studies on programming education have been increasing in recent years. It has been seen that quantitative researches related to this field have been examined and referenced more, compilation and mixed methods are less preferred in the literature. Most of the keywords were used in quantitative research methods. In quantitative research, data collection tools were used more than other methods and it was noted that most of them were composed of scale / questionnaire. Visual / block coding applications were mostly encountered in the studies. It was also revealed that the research aims were focused on the determination of student situations for programming education. As a result, it has been noted that interest in programming education has increased over the years and especially quantitative studies have been focused on. It was suggested that new technologies should be integrated into the programming education and the research areas should focus on the missing parts. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Programlama öğretimine yönelik bir içerik analizi | |
dc.title.alternative | A content analysis for programming teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-18 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Coding | |
dc.subject.ytm | Instructional technologies | |
dc.subject.ytm | Content analysis | |
dc.subject.ytm | Programming instruction | |
dc.identifier.yokid | 10310265 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 607032 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |