Afyonkarahisar ilinde özel eğitim kurumlarında 9-11 yaşlarındaki engellilerde 12 haftalık düzenli egzersizlerin, bazı fiziksel ve fizyolojik parametreleri üzerine etkilerinin araştırılması
dc.contributor.advisor | Türkmenoğlu, İsmail | |
dc.contributor.author | Doğan, Hüsamettin Yüce | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:37:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:37:04Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/25552 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma; Afyonkarahisar ilinde özel eğitim kurumlarında 9?11 yaşlarındaki engellilerde 12 haftalık düzenli egzersizlerin, bazı fiziksel ve fizyolojik parametreleri üzerine etkilerini belirlemeye yöneliktir.Araştırmada 20 deneğe 12 haftalık atletizm antrenman programı uygulanmış elde edilen verilerin frekans dağılımı ile ilişkilendirmeleri t-testi analizleri SPSS programında yapılmış, anlamlılık düzeyleri 0,05 olarak belirlenmiştir.Deneklerin boy ve vücut ağırlıklarının ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür(P ? 0.05).Deneklerin sağ el kavrama kuvveti ve sol el kavrama kuvvetlerinin ortalamaları arasında ileri derecede anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür(P<0,01).Deneklerin Bacak kuvvetinin ortalamaları arasında ileri derecede anlamlı farklılık olduğu görülmüştür(P<0,01).Deneklerin Dikey sıçrama kuvvetlerinin ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür(P<0,05).Deneklerin esneme mesafelerinin ortalamalarında ileri derece bir anlamlılık olduğu görülmüştür(P<0,01).Sonuç olarak; bu çalışmanın verilerinden elde ettiğimiz bulgulara göre, 3 aylık özel düzenlenmiş ve kontrolü yapılmış güç kuvvet egzersizlerinin, çocukların fiziksel ve fizyolojik performanslarını olumlu yönde geliştirdiği, onların yaşam kalitesinde önemli şekilde etkili olduğu tespit edilmiştir. Çocuklara yönelik egzersiz çalışmalarının yaptırılması neticesinde, ortaya çıkan sonuçların olumlu olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | This research; in special education institutions in the province of Afyonkarahisar in 9?11 years with disabilities in the regular 12 week exercise is intended to identify the effects some physcal and physiological parameters.20 subjects in the.study were applied to the 12-week athletic training program, frequency distribution of the data obtained with the associations made in SPSS t-test analysis, significance level was set at 0.05.Between The average of Height and body weight of subjects is seemed that there is not significant difference. (P ? 0.05).Right-hand grip strength of subjects and the left hand grip strength between the average is seemed to be a highly significant difference (P0,01).Forces between the legs of subjects the average is seemed to be highly significant difference (P0,01).Subjects between the mean of the vertical jump force is seemed to be a significant difference (P0,05).The average distance of subjects in the high degree of flexion was seen as a significant (P0,01).In conclusion, the data obtained from these studies according to the findings, control has been and specially designed 3-month exercises the power of force, physical and physiological performance of children developed positively, their quality of life was found to be effective in a significant way. As a result of exercise for children to do their work, the result is seemed to be positive. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Anatomi | tr_TR |
dc.subject | Anatomy | en_US |
dc.title | Afyonkarahisar ilinde özel eğitim kurumlarında 9-11 yaşlarındaki engellilerde 12 haftalık düzenli egzersizlerin, bazı fiziksel ve fizyolojik parametreleri üzerine etkilerinin araştırılması | |
dc.title.alternative | Special education instituons Afyonkarahisar, 12 weekly regular exercise for childiren 9-11 years of in, investigation of the effects of physcal and physiologial parameters | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Anatomi (Veterinerlik) Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mentally retarded children | |
dc.subject.ytm | Mentally retardation | |
dc.subject.ytm | Afyonkarahisar | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Special education institutions | |
dc.subject.ytm | Disabled persons | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Exercise | |
dc.subject.ytm | Exercise therapy | |
dc.subject.ytm | Psychomotor development | |
dc.identifier.yokid | 365035 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 247807 |