Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Bünyamin
dc.contributor.authorSüner, Gülay
dc.date.accessioned2020-12-10T11:03:47Z
dc.date.available2020-12-10T11:03:47Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-09-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255141
dc.description.abstractBu çalışma ile bilgi-işlem teknolojilerin son ürünlerinden olan sosyal ağların yeni bir iletişim aracı olarak nasıl ve ne yönde kullanıldığına odaklanmaktadır. Çalışma 4 ana bölümden oluşmakta ve ilk bölümde enformasyon ve bilişim konusu ile birlikte sosyal medya konusu, ikinci bölümde önceki çalışmalar ele alınmıştır. Üçüncü ve dördüncü bölümde ise tez kapsamında yapılan araştırma çalışmasına yer verilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin kadın sayısı erkeklere oranla fazla gerçekleşmiş, yoğun olarak Eğitim, Fen Edebiyat ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinden katılım sağlanmış, çoğunluğu lisans ve 1,2,3 ve 4. Sınıf öğrencilerinden eşit miktarda sayıda oluşmuştur. Araştırma bulgularına göre Hatay Mustafa Kemal Üniversitesinde okuyan öğrencilerin sosyal ağları ve interneti pek çok şekilde ve amaçla kullandıkları; sosyalleşmek, haber almak, ödev yapmak vb., bazı ağları üye olmalarına rağmen kullanmadıkları, genlikle 1-500 arası takipçi ve takip edilen kişiye sahip oldukları, haftada 24 saatten fazla bir süreyle hem interneti hem de sosyal ağları kullandıkları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study focuses on how and what direction social networks as a new communication tool that is one of the final products of information technologies are used. The thesis consists of 4 main sections: The subject of information/informatics and social media discussed in the first section. Previous studies are analyzed in the second section. In the third and fourth section of the thesis, a research study is conducted. The number of women who participated in the research is higher than that of men, and the participation of students from the faculties of Education, Science and Literature and Economics and Administrative Sciences. Most of the participant students are on bachelor degree and from the equal amount of 1st, 2nd,3rd and 4th grades. According to the findings of the research, the students who study in Hatay Mustafa Kemal University used social networks and the internet in many ways and purposes. Socializing, getting news, doing homework, etc. are one of these purposes. Some networks have not been used although subscribed. Students generally have 1 to 500 followers and following as the same, as well as they spend more than 24 hours per week mainly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleYeni bir iletişim aracı olarak sosyal medyanın kullanımı üzerine bir araştırma; Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeA study on social media usage as a new communication tool: The sample of Hatay Mustafa Kemal University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-03
dc.contributor.departmentEnformatik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10250791
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid557409
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess