Hücre ve bölünmeler ünitesinin artırılmış gerçeklik teknolojisi ile öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Özkaya, Abdulkadir | |
dc.contributor.author | Coşkun, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:03:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:03:30Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-09-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255071 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, 7. sınıf `Hücre ve Bölünmeler` ünitesinin artırılmış gerçeklik teknolojisiyle işlenmesinin öğrencilerin akademik başarılarına ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesidir. Araştırmada öntest - sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Hatay ili Antakya ilçesinde 7 şubeli bir ortaokulda, aynı öğretmen tarafından ders verilen 2 şubede öğrenim gören 7.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem, uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Şubelerden birindeki öğrenciler deney grubunu diğeri kontrol grubunu oluşturmuştur. `Hücre ve Bölünmeler` ünitesi; deney grubuna artırılmış gerçeklik uygulamalarıyla aktif öğrenme, teknoloji merkezli ve internet etkileşimli öğrenme yöntemlerine göre, kontrol grubuna ise ders kitabına uygun olarak anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemleriyle anlatılmıştır. Uygulama araştırmacı tarafından 16 ders saatinde tamamlanmıştır.Veri toplama aracı olarak kullanılan, geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılmış `Hücre ve Bölünmeler Başarı Testi` (HBBT) `Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği` (TYTÖ) her iki gruba uygulama öncesi ve sonrası uygulanmıştır.Verilere ait aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde değerleri betimleyici istatistiklerden bağımlı, bağımsız t testi ve ancova SPSS 25 paket program kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak, artırılmış gerçeklik ile desteklenen öğretimin akademik başarı üzerine olumlu yönde etki yaptığı belirlenmiştir. Ayrıca çalışmada deney ve kontrol gruplarının başarı ve teknolojiye yönelik tutum düzeyleri öntestleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamasına karşın; başarı sontestinde deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca deney grubunda teknolojiye yönelik tutum bazı sosyo-demografik verilerle de ilişkilendirilmiş ve analiz edilmiştir. Cinsiyet değişkeni ile teknoloji tutum puanı arasında farklılık incelendiğinde erkek öğrencilerin lehine anlamlı farklılık oluşmuştur (p< .05). Öğrencinin evinde kendine ait akıllı telefon veya tablet bulunma durumu ile teknoloji tutum puanı arasındaki farklılık incelendiğinde ise teknolojik aleti olan öğrencilerin tutum puanının olmayanlara kıyasla yüksek olduğu görülmüştür (p< .05). Çalışmada ailenin aylık gelir düzeyi ile teknoloji tutum puanı arasında anlamlı düzeyde bir ilişki yakalanmamıştır (p>.05). Ayrıca incelenen diğer durumlar; anne ve baba eğitim durumu, anne ve baba meslek durumu ve ailenin aylık geliri ile teknolojiye yönelik tutum arasındaki frekans ve yüzdesel analizler ile çalışmanın demografik sonuçları ortaya konmuştur. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the effect of using augmented reality technology for cell and divisions unit of 7th grade on pupils' academic success and the level of awareness about using technology.In this research, pre-test and post-test control group semi-experimental pattern was used. The sample of this research consisted of 7th grade students who were educated by the same teacher from 2 different classes in a secondary school with 7 classes in Antakya, Hatay. Sample was chosen by suitable sampling techniques. Pupils from one class were experiment group and pupils from the other class were control group. `Cell and Divisions` unit was taught to experiment group by augmented reality applications according to active learning, technology-centered learning and internet interaction methods; on the other hand to control group the subject was taught according to course book by expository, question-answer and discussion methods. The process duration was 16 class hours.`Cell and Divisions Achievement Test` and `Attitude Scale to Using Technology` were conducted before and after the study to both groups as a data collection tool.Data's arithmetic average, standard deviation, frequency percent value were analyzed by descriptive statistics, dependent, independent t test, ancova SPSS 25. Consequently, it was determined that AR apps have positive effects on academic success. Although, there was not a significant difference between experiment and control group about achievement and attitude level of technology during pretests, there was a significant difference on achievement test of experiment group. In addition to this, technology attitude on experiment group was associated and analyzed to socio-demographic datas. Significant difference between gender variable and technology attitude points made difference on the behalf of male students (p< .05). It was observed that the pupils' attitude points who have smartphones and tablets on their own are higher than pupils who have not such technological devices (p<.05). There was not a meaningful connection between family's income and attitude to technology (p>.05). It was not observed a significant connection between other examined socio-demographic issues such as parents' education levels, occupations, incomes and technology attitude. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Hücre ve bölünmeler ünitesinin artırılmış gerçeklik teknolojisi ile öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of using augmented reality technology by teaching cell and division on 7th grade students academic success and attitude towards technology | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-12 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10263598 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 558745 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |