dc.contributor.advisor | Ocak, Yücel | |
dc.contributor.author | Kablan, Rasim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:36:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:36:25Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/25441 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı?na bağlı ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin resmi tören ve kutlamaların hazırlık aşamasında, tören sırasında ve kutlama programı sonrasında karşılaştıkları problemleri tespit ederek, beklentilerini belirlemektir.Araştırmanın evrenini, 2011 ? 2012 eğitim ? öğretim yılında Afyonkarahisar Milli Eğitim Müdürlüğü?ne bağlı merkez ve ilçelerin ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 187 beden eğitimi ve spor öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemini ise, ulaşılabilen 172 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmaya katılan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin %75,6?sı erkek (n:130), %24,4?ü kadındır (n:42). İlköğretimde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin oranı %61,6 iken (n:106), liselerde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin oranı %38,4?tür (n:66). Araştırmaya katılanların %52,9?u merkezde görev yaparken (n:91), %47,1?i (n:81) ilçelerde görev yapmaktadır.Araştırmaya katılanlara 20 problem ve 20 beklenti cümlesinden oluşan anket form uygulanmıştır. Anketlerin değerlendirilmesi, Portable IBM SPSS Statistics V19 paket programında frekans (f), yüzde (%) dağılımı ile ilişkilendirmede ki-kare (x2) analizi yapılmış, anlamlılık düzeyi P<0.05 ve P<0,01 olarak belirlenmiştir.İlköğretim ve lise BESÖ, bayram hazırlıkları sırasında okul idarelerinin gerekli desteği ve kolaylığı sağlamaları gerektiğini belirtmişlerdir. İlköğretim BESÖ?nin, idarecilerden gerekli desteği görme konusundaki beklentileri %100?dür. Bu oran, istatistiksel olarak 0,05 seviyesinde anlamlılığı ifade etmektedir (P<0,05).İlköğretim ve lise BESÖ?nin tamamının törene katılan öğrencilere, kaçırılan ders ve konuların tekrarı için, okul idaresi ve öğretmenler tarafından gerekli desteğin sağlanması, çalışmalar sırasında öğrencilerin ve öğretmenlerin temel gereksinimlerini karşılamak için tedbir alınması, taşımacılığın aksatılmaması, sağlık xekibi ve güvenlik güçlerinin çalışma alanında hazır bulunmaları gerektiği konularında görüş belirttikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerden para toplanmaması gerektiğini düşünen BESÖ arasında okul türü değişkeni bakımından görüş farklılıkları ortaya çıkmaktadır. Bu farklılık, istatistiksel olarak anlamlılığı ifade etmektedir (P<0,05).Beden eğitimi öğretmenlerinin teknik ve donanım olarak ihtiyaçlarının karşılanamadığını düşünen merkez BESÖ?nin oranı %86,9 ve ilçelerdeki BESÖ?ninoranı %71,6?dır. Bu farklılık, istatistiki açıdan anlamlı bulunmuştur (P<0,05).Törenlerde, beden eğitimi öğretmenlerine aynı tip kıyafet temininde yaşanan güçlükkonusunda, görev yerleri bakımından BESÖ arasındaki görüş farklılıkları istatistiksel olarak çok anlamlı bulunmuştur (P<0,01).``Bayram kutlamaları, her yıl şölen şeklinde, 5 yılda bir de tören şeklinde kutlanabilir??beklentisinde BESÖ?nin görüşleri, görev yerlerine göre farklılıklar göstermiştir. Bu farklılıklar, istatistiki olarak anlamlılık ifade etmektedir (P<0,05).BESÖ?nin``Kutlama programı çalışmaları, öğrencilerin derslerinden geri kalmalarına neden oluyor?? problemine ilişkin görüşlerinde cinsiyete göre farklılıklara rastlanmışve bu farklılıklar istatistiki açıdan çok anlamlı bulunmuştur (P<0,01).Bayram törenlerinin daha zengin programlarla ve daha farklı etkinliklerle kutlanmasıbelli aralıklarla yapılmasıyla mümkün olabilir beklentisinde erkek ve kadın BESÖ arasındaki görüş farklılıkları istatistiki açıdan anlamlılık göstermektedir (P<0,05).Anahtar Kelimeler: Beden eğitimi ve spor öğretmeni Resmi törenProblemBeklent | |
dc.description.abstract | Elementary and high school PEST(Physical Education and Sport Teachers), during the preparations for Eid stated that school administrations should provide the necessary support and ease. Primary PEST's, administrators, expectations for the necessary support of vision is 100%. This ratio indicates the statistical significancelevel of 0.05 (P <0.05).PEST's all primary and secondary school students participating in the ceremony, tothe repetition of missed lessons and issues, providing the necessary support by theschool administration and teachers, teachers and students during the work to take measures to meet their basic needs, transportation limp, and the security forcesoperating in the field of health care team is ready should exist stated views on the issues have been identified.Students who think money should be collected in terms of PEST differences of opinion arise between the school type variable. This difference represents a statistically significance (P <0.05).The rate of the PEST center who thinks that physical education teachers? technical and equipment needs aren?t provided is %86,9 and the rate of the district PEST is %71,6. This difference was statistically significant (P <0.05).Ceremonies, physical education teachers in the same type of difficulties in the supply of clothing, statistically significant differences of opinion between the place of employment for the PESTm is very significant (P <0.01).xii''Feast celebrations, feast every year in the form of 5 years in the form of a ceremonywhich can be celebrated'' expects PEST's views differed according to their task. These differences indicate statistical significance (P <0.05).PEST's ''Celebration program of work, causing students to stay back in classesaccording to gender differences in observations on the problem of'' encountered, and these differences were statistically highly significant (P <0.01).A richer and more diverse programs, activities, ceremonies, celebration of Eid at regular intervals may be able to expect the construction of statistically significantdifferences of opinion between men and women shows that PEST (P <0.05).Keywords: Physical education and sports teacher the official ceremony the problemthe expectation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin resmi tören ve kutlamalarda karşılaştıkları problemler ve beklentilerinin incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği) | |
dc.title.alternative | Physical education and sports, and the expectations of teachers, examination of the problems faced by the official ceremony and celebrations (Example of province, Afyonkarahisar) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Problems | |
dc.subject.ytm | Expectations | |
dc.subject.ytm | Afyonkarahisar | |
dc.subject.ytm | Ceremonies | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.identifier.yokid | 462054 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 329888 | |