Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakıroğlu, Erdinç
dc.contributor.authorTuncay Yildiz, Banu
dc.date.accessioned2020-12-10T10:59:00Z
dc.date.available2020-12-10T10:59:00Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/253943
dc.description.abstractoz MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOMUT MATERYAL KULLANIMINA KARŞI TUTUMLARI: ALAN EĞİTİMİ DERSİNİN ETKİSİ YILDIZ TUNCAY, Banu Yüksek Lisans, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Tez Yöneticisi: Y. Doç.Dr. Erdinç ÇAKIROĞLU Nisan 2004, 101 sayfa Matematik eğitiminde temel amaç öğrencinin kendisine sorulan herhangi bir soruyu veya kavramı iyi bir şekilde anlayarak sembollerle ve soyut kavramlarla yani matematiksel terimlerle ifade etmesidir. Bu nedenle, matematik öğreniminde matematiksel ifadeleri somut düzeyde anlamak çok önemlidir. Ülkemizde öğretmen adaylarının matematik öğretiminde somut materyal kullanımı ile ilgili çok az yada hiç bilgi ve tecrübeye sahip değildirler. Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının sınıf ortamında somut materyal kullanımı ile ilgili görüşlerinde alan eğitimi dersinin etkisini araştırmaktır. Bu çalışma Orta Doğu Teknik Üniversitesinde ve iki tane özel okulda uygulanmıştır. Çalışmaya Orta Doğu Teknik Üniversitesinde okuyan ELE 437 kodlu `Alan eğitimi` dersini alan 4. sınıf ilköğretim matematik öğretmen adayları katılmıştır. VINitel araştırmada temel veri toplama yöntemlerinden olan gözlem ve yüz yüze görüşme çalışmada kullanılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerden somut materyal kullanarak gerçek bir sımf ortamında herhangi bir matematik konusunu anlatmaları istenmiştir. Öğrencilerle uygulamadan önce ve sonra olmak üzere iki adet yüz yüze görüşme yapılmış ve sınıf içi deneyimleri gözlemlenmiştir. Uygulamadan önce öğretmen adaylarının çoğu, öğrencilerin somut materyalleri oyun amaçlı veya değişik amaçlar için kullanabileceğinden dolayı öğrencilerin dikkatini aktivitenin temel amacına yönlendirmekte zorluk yaşayacaklarım düşünmüşlerdir. Fakat uygulamadan sonra öğrencilerin kendi bekledikleri gibi davranmadıklarını görmüşlerdir. Çalışmaya katılan öğretmen adayları ayrıca matematik derslerinde somut materyal kullanımını etkileyecek faktörler arasında; somut materyalin mevcut olup olmaması, öğrencinin, velilerin ve okul yönetiminin tutumları, öğrencilerin materyalleri oyun amaçlı kullanmasını ve zaman faktörünü belirtmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Somut Materyal, îlk Öğretim Matematik Öğretmen Adayları, Alan Eğitimi, matematik Öğretimine ait İnaçlar, ve Nitel Araştırma vu
dc.description.abstractABSTRACT PRESERVICE TEACHERS ATTITUDES TOWARD THE USE OF MANIPULATIVES: THE INFLUENCE OF FIELD EXPERIENCE YILDIZ TUNCAY, Banu M.S., Department of Secondary Science and Mathematics Education Supervisor: Assist. Prof. Dr. Erdinç ÇAKIROGLU April 2004, 106 pages Mathematics deals with abstraction and a major goal of mathematics instruction is to help children learn to operate efficiently at the abstract, symbolic level with an understanding of the concepts or skills in question. Therefore, experiencing ideas on the concrete level is very important in learning mathematics. Preservice teachers in Turkey have no or little background on the use of manipulative materials. Providing preservice teachers experience with manipulatives is crucial for their professional development. The purpose of this study was to explore the influence of field experience to preservice elementary mathematics teachers' beliefs concerning the use of manipulatives in real class environment. The study was conducted at Middle East Technical University and in two participating elementary schools. The participants of this study were the fourth year preservice elementary mathematics teachers enrolled in ELE 437 `School Experience II` course in METU. Two main qualitative data collection techniques; interview and observation were used. The participants were asked to teach to a group of student in a real IVclassroom setting using manipulative materials. They were interviewed before and after the field experience. Their teaching practices were observed. Before using manipulatives in field experience, most of the participants thought that it would be difficult to gain students' attention to the main point of the activities, since the students may playing with them and use them for irrelevant purposes. But after the field experience, they saw that students didn't behave as they expected. Participants also indicated that availability of material, students play with them, reactions of school administrator, parents and students, and time factor are important for deciding to use or not use them in teaching mathematics. Keywords: Manipulative Materials, Preservice Elementary Mathematics Teachers, Field Experience, Beliefs about Teaching Mathematics, and Qualitative Studyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titlePreservice teachers attitudes toward the use of manipulatives: The influance of field experience
dc.title.alternativeMatematik öğretmen adaylarının somut materyal kullanımına karşı tutumları: Alan eğitimi dersinin etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid170705
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid153190
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess