Show simple item record

dc.contributor.advisorİnal, Ayhan
dc.contributor.authorAkar, Gülşah
dc.date.accessioned2020-12-10T10:57:28Z
dc.date.available2020-12-10T10:57:28Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/253583
dc.description.abstractoz KENTSEL ALANLARDA VE ŞEHİR MERKEZKEZLERİNDE ÖZEL ARAÇ KULLANIMININ AZALTILMASI ANKARA ÖRNEĞİ AKAR, Gülşah Yüksek Lisans, İnşaat Mühendisliği Bölümü Tez Yöneticisi: Profesör Dr. Ayhan İnal Haziran 2004, 160 sayfa Bu tez dünyada ve Ankara'da araba sahipliği ve kullanımı kavramlarını incelemektedir. Büyük şehirler genelinde özel araç trafiğinde hızlı bir artış gözlenmiştir. Bu çalışma özel araç kullanımının altında yatan etkenleri ve giderek artan özel araç trafiğinin yarattığı sorunları başlangıç noktası olarak almıştır. Özel araç kullanımının azaltılmasına yönelik önlemler ve sonuçlan örneklerle incelenmiştir. Bu tezde Ankara'daki kentsel ulaşım, ulaşım politikaları ve göstergeleri yönlerinden analiz edilerek özel araç sahipliği ve kullanımının Ankara'da da benzer sorunlar yaratıp yaratmayacağı tartışılmıştır. Özel araç trafiğinin azaltılmasına yönelik önlemlerin Ankara'ya uygulanabilirliği ve yakın zamandaki ulaşım politikalarıyla uyuşmazlığı incelenmiştir. Bu çalışma Ankara'daki ulaşım sorunu için basit çözümler önermek yerine, geniş kapsamlı çözümlerin birarada uygulanmasını öngörmektedir. Anahtar sözcükler: Özel Araç Sahipliği, Özel Araç Kullanımı, Kentsel Ulaşım, Toplutaşım, Ankara v
dc.description.abstractABSTRACT AUTOMOBILE TRAVEL REDUCTION IN URBAN AREAS AND CITY CENTERS, CASE STUDY: ANKARA AKAR, Gülşah M.S. Department of Civil Engineering Supervisor: Professor Dr. Ayhan İNAL June 2004, 160 pages This thesis analyzes the car ownership and use issues worldwide and in Ankara. There has been an extremely rapid increase in car traffic in major cities, leading to car dependence and its adverse affects, all over the world. This thesis takes its starting point the driving forces behind car ownership and use, and the increasing problems caused by the car traffic in urban centers. Then, car travel reduction measures and their consequences are reviewed by examples. The urban transportation in Ankara is analyzed, both in terms of recent policies and the data obtained, in order to find out if the car ownership and use would generate similar problems in Ankara. The applicability of car travel reduction options in Ankara and the conflicts in the recent urban transportation policies are discussed. This research does not recommend simple solutions, but concludes that a broad spectrum of measures must be applied in order to reduce the problems. Keywords: Car ownership, car use, urban transport, public transport, Ankara IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleAutomobile travel reduction in urban areas and city centers, case study: Ankara
dc.title.alternativeKentsel alanlarda ve şehir merkezlerinde özel araç kullanımının azaltılması, Ankara örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid170943
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid153505
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess