Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Adem
dc.contributor.authorFirtina Ürgül, Derya
dc.date.accessioned2020-12-10T10:56:51Z
dc.date.available2020-12-10T10:56:51Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/253426
dc.description.abstractErken çocukluk ve ilköğretim dönemi eğitim programları sürdürülebilir çevre becerilerinin kazandırılması açısından kritik öneme sahiptir. Bu gereksinime bağlı olarak tasarlanan araştırmada, farklı sosyo ekonomik statü ve sosyo-demografik yapılardan 5. 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik bilgi, değer, eğilim ve davranışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları araştırmacı tarafından geliştirilmiştir, `Kişisel Bilgi Formu`, `Çevreye Yönelik Değer ve Eğilim Ölçeği (Cronbach's α= 0.72)` `Çevreye Yönelik Davranış Ölçeği (Cronbach's α= 0.75) ` ve `Çevre Bilgisi Testi (KR-20=0.80)` dir. Öğrencilerin cinsiyetleri, sosyo-ekonomik düzeyleri, anne ve baba eğitim düzeyleri ve sınıf seviyeleri ile çevreye yönelik değer algıları, çevreye yönelik ekolojik davranışları ve çevreye yönelik sosyal davranışları arasında anlamlı farklar olup olmadığı ve öğrencilerin çevre bilgileri, değerleri, eğilimleri ile ekolojik ve sosyal davranışları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma sonucunda, örneklemi oluşturan ortaokul öğrencilerinin sosyo-demografik değişkenleri ile çevreye yönelik bilgi, değer ve eğilimleri arasında istatistiksel olarak çeşitli düzeylerde anlamlı fark ve ilişkiler olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractEarly childhood and primary education curriculum has critical importance in terms of acquiring sustainable environmental skills for children. In the research designed with this requirement, it is aimed to examine the information, values , tendencies and behaviours of the students in the 5th, 6th,7th, and 8th grade from different socio-economic status and socio-demographic structures towards an environment. The data collection tools used in the research were developed by the researcher. These instruments are `Personal Information Form`, `Value for the Environment and Tendency Scale (Cronbach's α = 0.72)`, `Behavioral Scale for the Environment (Cronbach's α = 0.75)` and `Environmental Knowledge Test (KR-20 = 0.80)`. It was investigated that whether there is a significant difference between the students' gender, socio-economic statues, parental education levels, grade, and perceived value perceptions, and environmental ecological behaviors, and environmentally oriented social behaviors or not. On the other side, significant relations among students' environmental information, values, tendencies, and ecological and social behaviors were examined. As a result of the research, it was found that the socio-demographic variables of the secondary school students' knowledge, values and tendencies towards the environment have statistically significant differences and relations at various levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin çevreye yönelik bilgi, değer, eğilim ve davranışlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe research of middle school students' knowledge, value, tendency and behaviours towards environment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-14
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10207718
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid518236
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess