Show simple item record

dc.contributor.advisorYenice, Nilgün
dc.contributor.authorÖzden, Bariş
dc.date.accessioned2020-12-10T10:56:31Z
dc.date.available2020-12-10T10:56:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/253311
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortak bilgi yapılandırma modeline (OBYM) dayalı fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel öğrenmeleri üzerine etkisinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı iki devlet okulunun 7. sınıflarında öğrenim gören toplam 29 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veriler, `Bilimsel Sorgulama Becerileri Testi`, `Devinişsel Beceriler Rubriği`, `Kuvvet ve Enerji Ünitesi Kavramsal Anlama Testi`, `Bilimsel Bilgiye Yönelik Görüş Ölçeği` ve `Fen'e Yönelik Tutum Ölçeği` ile toplanmıştır. Nitel veriler ise, sınıf içi video kayıtları, fenomenografik kategoriler ve yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırma süresince elde edilen nicel verilerin analizleri istatistik paket programı ile nitel verilerin analizi ise içerik analizi yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda; OBYM'ye dayalı fen öğretiminin öğrencilerin kavramsal anlamalarını, bilimsel sorgulama becerilerini, bilimsel bilgiye yönelik görüşlerini, fene yönelik tutumlarını ve devinişsel becerilerini olumlu yönde geliştirmede etkili olduğu tespit edilmiştir. Araştırma kapsamında OBYM'ye dayalı olarak geliştirilen öğrenci materyallerinin, öğretim sürecinde öğretmenler tarafından sözü edilen özelliklerin geliştirilmesinde kullanılması önerilebilir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of the science teaching based on the Common Knowledge Construction Model (CKCM) on the cognitive, affective and psychomotor learning of 7th grade students. In this study, mixed method was used. The study group of the research, consisted of 29 students studying in 7th grade of two public schools affiliated to the Ministry of National Education in the 2018-2019 academic year. The quantitative data in the research, were collected with `Scientific Inquiry Skills Test`, `Psychomotor Skills Rubric`, `Force and Energy Unit Conceptual Understanding Test`, `Views Towards Scientific Knowledge Scale` and `Attitude Towards Science Scale`. Qualitative data were obtained by class video recordings, phenomenological categories and semi-structured interview form. The analysis of the quantitative data obtained during the research was conducted by using the statistical package program and the analysis of the qualitative data was carried out by using the content analysis method. As a result of the research; it was found that science teaching based on CKCM was effective in positively improving students' conceptual understanding, scientific inquiry skills, views towards knowledge scientific, attitudes towards science and their psychomotor skills. It can be suggested that student materials developed based on CKCM in the scope of the research, can be used in developing the mentioned features by teachers in the teaching process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtak bilgi yapılandırma modeline dayalı fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel öğrenmelerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of science teaching based on common knowledge construction model on cognitive, affective and psychomotor learning of seventh grade students
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-07-11
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10251209
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549379
dc.description.pages387
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess