Show simple item record

dc.contributor.advisorKarışan Korucu, Dilek
dc.contributor.authorSoğukpinar, Ramazan
dc.date.accessioned2020-12-10T10:56:21Z
dc.date.available2020-12-10T10:56:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/253239
dc.description.abstractÇalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının genetik okuryazarlık konularına ve biyoteknolojiye yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma örneklemini 2018-2019 akademik yılında Ege Bölgesi'nde bulunan 4 devlet üniversitesinin fen bilgisi eğitimi anabilim dalı 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim görmekte olan 703 (567 kadın, 136 erkek) öğretmen adayı oluşturmuştur. Veriler Öcal (2012) tarafından geliştirilen Biyoteknoloji Tutum Ölçeği ve British Social Attitude Survey (2000) ve Wellcome Trust Consultive Panel on Gene Therapy (1999) ölçeklerinde kullanılan maddelerden oluşan (Sturgis vd, 2005), Cebesoy (2014) tarafından Türkçeye uyarlanan Genetik Okuryazarlık Konularına Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Öğretmen adaylarının biyoteknolojiye ve genetik okuryazarlık konularına yönelik tutumları PASW 20 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının, biyoteknolojiye yönelik tutumlarının cinsiyete ve sınıf seviyesine göre değiştiği, ancak genetik okuryazarlık konularına göre tutumlarının cinsiyet ve sınıf seviyesine göre değişmediği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the attitudes of preservice science teacher towards genetic literacy subjects and biotechnology. Survey model was used in the study. Participants consisted of 703 (567 female, 136 male) preservice science teachers studying in the 1st, 2nd, 3rd and 4th grades of the science education of 4 state universities in the Aegean Region in the 2018-2019 academic year. The data were gathered with the Biotechnology Attitude Scale developed by Öcal (2012) and Attitude Scale towards Genetic Literacy Issues, the items used in the British Social Attitude Survey (2000) and the Wellcome Trust Consultive Panel on Gene Therapy (1999) scales (Sturgis et al., 2005) and adapted into Turkish by Cebesoy (2014). The attitudes of preservice science teachers towards biotechnology and genetics literacy were analyzed by using PASW 20 package program. As a result, it was found that there was significant difference in preservice teachers' attitudes towards the biotechnology compared to gender, and class level, but their attitudes towards genetics literacy topics do not change according to gender and class level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının genetik ve biyoteknolojiye yönelik tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of preservice science teachers' attitudes towards genetic and biotechnology
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-10
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10247864
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548957
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess