Show simple item record

dc.contributor.advisorArmağan, Göksel
dc.contributor.authorŞimşek, Yetkin Bariş
dc.date.accessioned2020-12-10T10:55:33Z
dc.date.available2020-12-10T10:55:33Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/253009
dc.description.abstractGünümüz tarımında artan dünya nüfusu ile mevcut tarım arazilerinden üreticilerin daha fazla ürün alma çabasının sonucu olarak kalite, sürdürülebilirlik ve çevre konuları tarım politikalarının temelinde yer almaya başlamıştır. Tarım danışmalarından bilgi ve gelişmelerin takibini yapması ve üretici ile bu veriler arasında köprü görevi kurması beklenmektedir. Araştırmanın amacı doğrultusunda, üreticilerin tarımsal yayım ve danışmanlık hizmetlerine yönelik algıladıkları hizmet kalitesi ve memnuniyet düzeyleri SERVQUAL ölçeği ile belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada üreticilerin sosyo-ekonomik özellikleri ile SERVQUAL skorlarının nasıl değiştiği ortaya konulmuştur. Aydın İlinde Tarımsal Yayım ve Danışmanlık Hizmeti alan toplam üretici sayısından oransal örnek hacim formülü kullanılarak belirlenmiş olan toplam 94 üretici ile yüz yüze görüşülmüş, anket yapılmış ve ana materyal olarak hazırlanan anket verileri kullanılmıştır. Algılanan memnuniyetin bulunmasında SERVQUAL ölçeği kullanılmıştır. SERVQUAL ölçeği beş boyutta incelenmiştir. Bunlar; Fiziksel Özellikler, Güvenilirlik, Heveslilik, Güven ve Empatidir. Bunun ile birlikte ankete katılan üreticiler gelir düzeylerine göre incelenmiş üç farklı gelir düzeyi belirlenmiştir. Araştırmada üreticiler tarafından en önemli bulunan iki boyut fiziksel özellik boyutu ve güven boyutu olarak saptanmıştır. Araştırmada heveslilik, empati ve güvenilirlik boyutlarından düşük skorlar elde edilmiştir. Araştırmada hizmetin aksine kalite algısının yüksek olduğu saptanmıştır
dc.description.abstractAs a result of the increasing world population in today's agriculture and the efforts of producers to obtain more products from the existing agricultural lands, quality, sustainability and environmental issues have started to take part in the basis of agricultural policies. Keeping track of information and advancements as well as acting as a bridge between these data and the producer is expected from the agriculture consultants. For the purpose of the research service quality and satisfaction levels perceived by producers for agricultural extension were determined by SERVQUAL scale. Also, in research it has been shown how the socio-economic characteristics and SERVQUAL scores of the producers.It has been discussed face to face and surveyed with 94 producers in total who has been selected from among all people who get agricultural publishing and consultancy services in Aydin province by rational sample volume formula and survey data prepared in advance is used as material SERVQUAL scale was used to determine perceived satisfaction. The SERVQUAL scale was examined in five dimensions. These are physical characteristics, reliability, responsiveness, confidence and empathy. In addition, producers who participated in survey were examined according to their income levels and three different income levels have been identified. In research, two most important dimensions to producers were determined as physical property dimension and confidence dimension. In research, low scores were obtained form responsiveness, empathy and reliability dimensions. In the study, it has been determined that unlike the service, perception of quality is high.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectZiraattr_TR
dc.subjectAgricultureen_US
dc.titleTarımsal yayım ve danışmanlık hizmetlerinde algılanan kalite ve üretici memnuniyeti
dc.title.alternativePerceived quality and producer satisfaction in agricultural extension and consultancy services
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-06
dc.contributor.departmentTarım Ekonomisi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10289063
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid574479
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess