Show simple item record

dc.contributor.advisorUbuz, Behiye
dc.contributor.authorTosmur, Nermin
dc.date.accessioned2020-12-10T10:55:00Z
dc.date.available2020-12-10T10:55:00Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/252840
dc.description.abstractoz İRDELEME YAZILARININ BİRİNCİ SINIF MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİLERİNİN İNTEGRAL BAŞARILARINA ETKİSİ Tosmur, Nermin Yüksek Lisans, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Tez Yöneticisi: Doç.Dr. Behiye UBUZ Ağustos 2004, 1 17 Sayfa Bu çalışmanın temel amacı, irdeleme yazılarının notlandırma ve geri dönüt verilerek ve verilmeksizin, farklı tip öğrenme stillerine sahip öğrencilerin integral konusunu öğrenmelerindeki başarılarına etkisini geleneksel öğretim metodu ile karşılaştırmaktır. Bunun yanı sıra öğrencilerin irdeleme yazılarının matematik derslerinde kullanılması ile ilgili düşünceleri de araştırılmıştır. Çalışma, Atılım Üniversitesi 'nde öğrenim gören 87 birinci sınıf mühendislik öğrencisi ile yürütülmüştür. Öğrenciler üç ayrı sınıftan seçilmiştir. İki sınıf deney grubu (EG1 ve EG2) olarak, bir sınıf ise kontrol grubu (CG) olarak belirlenmiştir. Tüm gruplar aynı matematik eğitimini almışlardır. Öte taraftan, deney grubundaki öğrenciler dersin yanı sıra irdeleme yazılarını da kullanmışlardır. EG 1 'deki Öğrencilerin irdeleme yazılan notlandırılmış ve geri dönüt verilmiş, EG2'deki Öğrencilerin irdeleme yazıları notlandırılmamış ve geri dönüt verilmemiştir. integral konusu ile ilgili iki basan testi geliştirilmiştir. Bu testler açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Testlerden biri ön-test, diğeri ise son-test olarak vıuygulanmıştır. Bunların yanı sıra Kolb'un Öğrenme Stil Envanteri öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek üzere ön-test olarak verilmiştir. Uygulama bitiminde Deney Grubu 1 (EG1) ve deney Grubu2 (EG2) den toplam on öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Ayrıca, çalışma sırasında sınıflar gözlemlenmiştir. ANCOVA'nın sonuçlan, integral konusunda gruplar arasında ve aynı grupta bulunan farklı öğrenme stiline sahip öğrenciler arasında önemli bir fark olmadığını göstermektedir. Öte taraftan, öğrencilerle yapılan görüşmelerin sonuçları, öğrencilerin irdeleme yazılarını etkili bir öğretme tekniği olarak değerlendirdiklerini ve gelecekte de bu aktiviteye devam etmek istediklerini göstermektedir. Anahtar Sözcükler: İrdeleme Yazılan, Bilişsel Tabanlı İrdeleme Yazılan, Duygusal Tabanlı İrdeleme Yazılan, Kolb'un Öğrenme Stil Envanteri vıı
dc.description.abstractABSTRACT THE EFFECT OF JOURNAL WRITING ON FIRST YEAR ENGINEERING STUDENTS' ACHIEVEMENT ON INTEGRAL Tosmur, Nermin M.S., Department of Secondary Science and Mathematics Education Supervisor: Assoc. Prof.Dr. Behiye UBUZ August 2004, 1 17 pages This study investigated the effects of journal writing with or without giving feedback and grade, compared to the traditional teaching on integral achievement of students with different learning styles. In addition, students' ideas about the journal writing activities in the mathematics classes were investigated. The study was carried out with 87 first year engineering students at Atilim University from three classes. Two groups were assigned as experimental groups (EG1 and EG2) and one group was assigned as the control group (CG). Students in all groups received the same instruction on integral. Experimental groups (EG1 and EG2) also engaged in journal writing activities besides lectures. Journal writings of the EG1 students were graded and feedback was given. Journal writings of the EG2 students, however, were not graded and feedback was not given. Two open-ended achievement tests on integral were developed. One of them was used as pre-test; the other was used as post-test. In addition, Kolb's Learning IVStyle Inventory was administered as pre-test to determine the learning styles of the students. Follow-up interviews were conducted with ten students from EG1 and EG2. Additionally, classrooms were observed during the treatment. The results of the ANCOVA suggest that neither the groups' achievement nor the achievement of the students having different learning styles in each group differ significantly on integral. The results of the interviews, however, showed that students found journal writing activities as an effective teaching method and wanted to be engaged in the activity for the future. Keywords: Journal Writing, Cognitively Oriented Journal Writing, Affectively Oriented Journal Writing, Kolb's Learning Style Inventory.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleThe effect of journal writing on first year engineering students` achievement on integral
dc.title.alternativeİrdeleme yazılarının birinci sınıf mühendislik öğrencilerinin integral başarılarına etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid171342
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid153463
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess