6. sınıf matematik öğretim programıyla bütünleştirilmiş değerler eğitiminin yaratıcı drama yöntemiyle etkililiğinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Özsoy, Nesrin | |
dc.contributor.author | Boztürk Macit, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:54:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:54:54Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/252818 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, değerler ve yaratıcı drama temelli matematik öğretim tasarısının 6.sınıf öğrencilerinde `adil olma ve sorumluluk` testi ve cebirsel ifadeler başarı testi puanlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2019-2020 eğitim öğretim yılı 1. döneminde Aydın ili Didim ilçesinde yer alan bir devlet ortaokulundaki iki 6.sınıf şubesinden oluşmaktadır. Homojen olmak koşuluyla deney grubunda n=26 kontrol grubunda ise n=27 öğrenci ile çalışma grubu oluşturulmuştur. Araştırmada Çetin-Balcı (2009) tarafından geliştirilen `Adil Olma Ölçeği` Doğan (2014) tarafından geliştirilen `Sorumluluk Ölçeği` kullanılmıştır. Öte yandan araştırmada kullanılmak üzere `Cebirsel İfadeler Akademik Başarı Testi` geliştirilmiştir. Araştırmanın analizlerinin çözümlenmesinde t-testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; deney grubunda yer alan öğrencilerin adil olma, sorumluluk sahibi olma ve cebirsel ifadeler akademik başarı testi puanlarında bir artışın meydana geldiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Adil Olma, Sorumluluk, Cebirsel İfadeler, Başarı Testi | |
dc.description.abstract | This study was carried out with the aim of investigating the impact of creative drama method on 6th grade mathematics curriculum and integrated values education and effect of creative drama in mathematics classes, on the academic achievement. İn the study, quasiexperimental pre test-post test control grouped desing is used. The study group was consisted of 26 students from experimental group and 27 students from the control group. The fairness scale developed by Çetin B.(2009). Responsibility scale developed by Dogan(20014) were utilized. An Algebraic Expressions Achievement Test was formed in order to be employed.As an outcome, it was concluded that there was an increase in fairness and responsibility attitudes and algebraic expressions academic achievement test scores of the students in the experimental group.Key Words: Fairness, Responsibility, Algebraic, Expressions, Achievement Test | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | 6. sınıf matematik öğretim programıyla bütünleştirilmiş değerler eğitiminin yaratıcı drama yöntemiyle etkililiğinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Study on the effectiveness of values education integrated with 6th grade mathematics curriculum to creative drama method | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-22 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10333757 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 624907 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |