Yapısal optimizasyon teknikleri ile taşıt süspansiyon bileşenlerinin geliştirilmesi
dc.contributor.advisor | Karadere, Gültekin | |
dc.contributor.advisor | Yıldız, Ali Rıza | |
dc.contributor.author | Düzcan, Yavuz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:50:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:50:43Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/251773 | |
dc.description.abstract | Dünyanın nüfusu her geçen gün artmaktadır. Buna bağlı olarak üretim ve tüketim miktarları da artmaktadır. Teknolojinin sürekli ve hızlı gelişmesinden dolayı üretilen bazı ürünlerin kullanım süreleri kısa olmaktadır. Atıl durumdaki ürünlerin tamamının geri dönüşümü yapılamamaktadır. Bundan dolayı, sınırlı miktarda olan kaynakların verimli kullanılması daha da önem kazanmaktadır. Gelişen ve büyüyen otomotiv endüstrisinde, şirketler rekabet edebilmek için ağırlık ve maliyet azaltma gibi çalışmalar yapmaktadır. Bu çalışmada, süspansiyon sistemlerinde kullanılmakta olan süspansiyon parçasına, topoloji ve şekil optimizasyonu yapılarak optimum tasarım elde edilmiştir. Elde edilen optimum tasarımın ağırlığı, ilk tasarıma göre %35,2 azaltılmıştır. Maksimum gerilme ise %8,252 azalmıştır. | |
dc.description.abstract | The population of the world is increasing day by day. Accordingly, the amount of production and consumption are increasing. Due to the continuous and rapid development of technology, duration of use of some products becomes shorter. All recycled products cannot be recycled. That is why, more efficient use of limited resources is even more important. In the developing and growing automotive industry, companies are currently focusing on weight and cost reduction methods to compete. In this study, optimum design has been achieved by using topology and shape optimization in the suspension cover used in suspension systems. The weight of the optimum design was by 35,2% less than the first design. The maximum stress decreased by 8,252%. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Yapısal optimizasyon teknikleri ile taşıt süspansiyon bileşenlerinin geliştirilmesi | |
dc.title.alternative | Development of vehicle suspension components with structural optimization techniques | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-10 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10271685 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 591311 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |