Binek araçlarda bagaj menteşesi tasarımı ve optimizasyonu
dc.contributor.advisor | Güler, Hande | |
dc.contributor.author | Erol, Onur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:51:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:51:08Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-07-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/251737 | |
dc.description.abstract | Günümüz otomotiv endüstrisinde, üreticiler arasında artan rekabet ile birlikte ucuz, hafif ve güvenilir ürün tasarımlarının önemi her geçen gün artmakadır. Bu rekabet ortamında sonlu elemanlar analizi düşük maliyetli ve hızlı doğrulama avantjları ile önemli bir rol oynamaktadır.Bu çalışmada, otomobil bagaj menteşesinin simülasyon sonuçlarına etki eden parametreleri ve bu parametrelerin deneysel test bulgularına en yakın simülasyon sonuçlarını belirlemek için; kontaklardaki sürtünme katsayısı, burç malzemesi ve geometrik farklılık parametreleri UNECE R11 şartnamesinde belirtilen X, Y ve Z yönlerindeki yüklemeler için simülasyonlar ve deneysel testler ile incelenmiştir.Sonuç olarak, her bir yön için karşılaştırılan simülasyonlar ve deneysel testlerin eğrileri incelenmiş ve bagaj menteşesi deneysel testleri ile uyumlu ortak olarak kullanılabilecek parametre olarak kontaklar arasında X yönü için 0,1 sürtünme katsayısı, F-0000-10 burç malzemesi ve üretim hatalarını en iyi şekilde temsil eden geometrik data, Y ve Z yönleri için 0,2 sürtünme katsayısı ile F-0000-10 burç malzemesi ve üretim hataları yansıtılmış geometrik data olarak saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | Today's automotive industry, the importance of cost-effective, lightweight ve reliable have been getting popular among manufacturer. In this competitive environment, The finite element analysis plays an important role due to its advantages like fast and cheap verification of the design.In this study, Friction coefficient, bush material, and geometrical imperfections have chosen as simulation parameters and these were investigated according to UNECE R11 regulation force directions. After simulations' results were compared with experimental tests' results to determine optimum parameters of the simulation.As a result of the comparison between trunk hinge's tests and simulations, 0,1 friction coefficient, F-0000-10 bush material and geometrical data with imperfections were determined as optimum parameters for loadings at X direction. For Y and Z directions, 0,2 friction coefficient, F-0000-10 bush material, and geometrical imperfection were inspected as an optimum parameter. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.subject | Mühendislik Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Engineering Sciences | en_US |
dc.title | Binek araçlarda bagaj menteşesi tasarımı ve optimizasyonu | |
dc.title.alternative | Trunk hinge design and optimization at commercial vehicles | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-05 | |
dc.contributor.department | Otomotiv Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10247797 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 547965 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |