Ticari araçların kanatlı kapılarının çalışma prensiplerinin incelenmesi ve mekanik sistemlerinin geliştirilmesi
dc.contributor.advisor | Işık, Yahya | |
dc.contributor.author | Köse, Aykut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:51:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:51:06Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/251732 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, ticari araçlarda kullanılmakta olan yolcu kapılarının mekanik sistemleri incelenmiştir. İncelenen mekanik sistemler içerisinden Elektrikli Dışa Açılır Çift Kanatlı Yolcu Kapısı ile ilgili olarak yol testleri, bench testleri, CAE Analizleri ve tork-amper ölçüme testleri yapılmıştır. Yapılan testlerden elde edilen sonuçlar CAD ortamında modellenerek, CAE analizleri yapılmış ve test sonuçları ile karşılaştırılmıştır. Yolcu kapısı çalışması esnasında ölçülen tork değerlerine göre dişli malzeme kontrolleri ve elektrik motoru tork-amper ölçümleri test edilmiştir. Testler sonucunda elde edilen verilerin analizi ile yolcu kapısı bağlantı braketinde sehim miktarları azaltılarak, yolcu kapısı çalışmasında rijitlik artışı sağlanmış ve mekanik sistemde iyileştirmeler yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, mechanical systems of passenger doors of commercial vehicles are examined. Road tests, bench tests, CAE Analyses and torque-current measurements were performed for the Electric Outward Double Wing Passenger Door. The results obtained from the tests were modelled in CAD programs and CAE analyses were performed and compared with the test results. Material of Gear controls and electric motor torque-current measurements have been tested according to the measured torque values during the passenger door operation. By analysing the data obtained as a result of the tests, the rigidity increase was observed in the passenger door operation by decreasing the deflection amounts in the passenger door mounting bracket and improvements were made in the mechanical system | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mühendislik Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Engineering Sciences | en_US |
dc.title | Ticari araçların kanatlı kapılarının çalışma prensiplerinin incelenmesi ve mekanik sistemlerinin geliştirilmesi | |
dc.title.alternative | Examination of working principles of wing doors of commercial vehicles and development of mechanical systems | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-16 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10252837 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 554970 | |
dc.description.pages | 58 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |