Show simple item record

dc.contributor.advisorGündoğdu, Kerim
dc.contributor.authorAytaçli, Berrak
dc.date.accessioned2020-12-10T10:50:32Z
dc.date.available2020-12-10T10:50:32Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/251724
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, ortaokul 6. sınıf Matematik Uygulamaları Dersi'nde (MUD) değerler eğitimi ile desteklenmiş MUD etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına, değer algılarına, problem çözme becerilerine, matematiğe yönelik tutumlarına ve kalıcılığa etkisini incelemektir. Bu araştırmada ön test-son test eşleştirilmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Çanakkale il merkezinde seçilen devlet okulunun MUD'u seçen 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Deney grubunda bağımsız değişken değerler eğitimi ile desteklenmiş MUD etkinikleri iken; kontrol grubunda bağımsız değişken mevcut programa dayalı MUD etkinlikleridir. Araştırma kapsamında kullanılan toplam dört veri toplama aracının ikisi araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Bunlar; Değer Algıları Ölçeği (DAÖ) ve Akademik Başarı Testidir (ABT). Veri toplama araçlarının ikisi ise (Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği [MYTÖ], Problem Çözme Envanteri [PÇE]) araştırmacılarından gerekli izinler alındıktan sonra kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre deney grubunun DAÖ ön test, son test ve kalıcılık toplam puanları arasında son test lehine anlamlı fark vardır. Ayrıca deney grubu DAÖ son test toplam puanları ile kontrol grubunun DAÖ son test toplam puanları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark vardır. Dolayısıyla deney grubuna uygulanan değerler eğitimi ile desteklenmiş MUD etkinliklerinin öğrencilerin değer algıları üzerinde etkisi olduğu söylenebilir. Deney grubunun PÇE son test toplam puanları ile kontrol grubunun son test toplam puanları arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. PÇE deney grubu ön test, son test ve kalıcılık testi ortalamaları arasında ön test ve son test ortalamaları arasındaki farkın son test lehine anlamlı olduğu görülmüştür. Deney grubu MYTÖ son test toplam puanları ile kontrol grubunun MYTÖ son test toplam puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark gözlenmemiştir. Deney grubu MYTÖ ön test, son test ve kalıcılık toplam puanları arasında anlamlı fark olmadığı ortaya çıkmıştır. Deney grubundaki öğrencilerinin ABT son test toplam puanları ile bu eğitimi almayan kontrol grubundaki öğrencilerin son test toplam puanları arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. Deney grubundaki öğrencilerin, ABT ön test, son test ve kalıcılık toplam puanları arasında son test lehine anlamlı fark vardır. Bu araştırmanın matematik ve değerler eğitimi alanında çalışan araştırmacılara, program geliştirme uzmanlarına ve karar vericilere yön göstermesi umulmaktadır.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate the effect of activities based on values education on mathematics achievement, value perceptions, problem-solving skills, attitudes towards mathematics and permanence in the 6th grade Mathematics Practice Course (MPC). In this study, a quasi-experimental with pre-test-posttest control group design was used. The study group consisted of the 6th grade students in a public school who had chosen the Mathematics Practices Lesson in Çanakkale province in the second semester of the 2016-2017 academic year. In the experimental group, the independent variable is the MPC activities supported by values education. In the control group, existing or current MPC curriculum was the independent variable. Two of the four data collection tools used in the research were developed by the researcher. These; The Value Perceptions Scale (VPS) and Academic Achievement Test (AAT). Other standardized data collection tools used in the study were Attitude towards Mathematics Scale (AMS), and Problem Solving Inventory (PSI). According to the results of the study, there was a significant difference between the experimental group's VPS pre-test, post-test and retention total scores in favor of the final test. In addition, there was a statistically significant difference between the post-test final test total score of the experimental group and the post-test total score of the control group in favor of the experimental group. Therefore, it can be said that MPC activities supported by values education affects the students' value perceptions in the experimental group. There was no significant difference between the posttest PSI total scores of the students in both groups. The difference between the pre-test, post-test and retention test scores of the PSI experimental group was found to be significant in favor of the final test. No statistically significant difference was observed between the post-test total score of the control group and the post-test total scores related to AMS. There was no significant difference between the pre-test, post-test and retention total scores of the experimental group AMS scores. There was no significant difference between the AAT posttest total scores of the students in the experimental group and the posttest total scores of the students in the control group who did not receive the experimental activities. There was a significant difference between the total test scores of AAT pre-test, post-test and retention in favor of the final test. It is hoped that this research will guide researchers, curriculum developers and decision makers within the field of mathematics and values education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDeğer temelli etkinliklerin matematik başarısına, değer algısına, problem çözme becerisine, matematiğe yönelik tutuma ve kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeThe effect of value based activities on students' achievement, value perceptions, problem solving skills, attitudes toward mathematics and retention
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-07-08
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmValue perception
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10222670
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531365
dc.description.pages263
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess