Show simple item record

dc.contributor.advisorUmur, Habib
dc.contributor.authorYarin, Tuğçe Gizem
dc.date.accessioned2020-12-10T10:50:16Z
dc.date.available2020-12-10T10:50:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/251636
dc.description.abstractAerodinamik kuvvetler, bir aracın yakıt tüketimini önemli ölçüde etkilemektedir. Aerodinamik kuvvetler içerisinde araç üzerinde en çok direnç oluşturan kuvvet sürükleme kuvvetidir. Dolayısıyla sürükleme kuvvetinin azaltılması araç tasarımında önemli bir parametredir. Bu çalışmanın amacı farklı taşıt modelleri üzerindeki akış hareketlerini nümerik olarak incelemek ve sürükleme katsayılarını tespit etmektir.Bu çalışmada, önce basit bir araç CFD programı üzerinde modellenmiş ve taşıtın sürükleme katsayısı değeri tespit edilmiştir. Analiz sonuçlarına bakılarak model üzerinde iyileştirmeler yapılmış ve yeni model tekrar nümerik olarak analiz edilmiştir. Bu işlem dört kez tekrarlanarak beş farklı taşıt modeli iki boyutlu olarak analiz edilmiş ve çıkan sonuçlar birbirleriyle karşılaştırılmıştır.Sonuç olarak taşıt tasarımında keskin köşelerden kaçınılmasının ve taşıt formunun damlaformuna benzetilerek tasarlanmasının taşıtlar üzerinde oluşan sürükleme kuvvetini büyükölçüde azalttığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractAerodynamic forces, significantly affect a vehicle's fuel consumption. Drag force is the aerodynamic force that creates the most resistance on the vehicle. Therefore, reducing drag force is an important parameter in vehicle design. The aim of this study is to investigate the flow movements on a vehicle numerically and to determine the drag coefficients.In this study, a simple vehicle was modeled on CFD program and the drag coefficient value of the vehicle was determined. According to the analysis results were made improvements on the model and the new model was analyzed numerically again. This process was repeated four times and five different vehicle models were analyzed in two dimensions and the results were compared with each other.As a result, it was determined that avoiding sharp corners in vehicle design and designingthe vehicle form to be similar to drop form greatly reduces drag force on vehicles.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleFarklı taşıt modellerinin aerodinamik yapısının nümerik olarak incelenmesi
dc.title.alternativeNumerical analysis of aerodynamic structure of different vehicle models
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-18
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10293981
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid595769
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess