Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmutlu, Hüseyin Cenk
dc.contributor.authorKurtuluş, Elif
dc.date.accessioned2020-12-10T10:50:13Z
dc.date.available2020-12-10T10:50:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/251605
dc.description.abstractÜretim maliyetlerinin yönetimi sabit maliyetlerden çok değişken maliyetler üzerinden yapılmaktadır. Tedarik zincirlerinin uluslararası bir boyut kazandığı günümüzde lojistik maliyetlerin optimizasyonu küresel pazarda rekabetçi üstünlük açısından önemli bir fonksiyon haline gelmiştir. Artan çevre bilinci, kanunlar ve yüksek maliyetler de lojistik alanındaki optimizasyon çalışmalarına olan ilgiyi arttırmaktadır. Lojistik maliyetlerinin aşağı çekilebilmesi için rota optimizasyonu ve yük konsolidasyonunun yanı sıra konteynır/tır hacimlerinden en iyi şekilde faydalanmaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır.Konteynır/tır yükleme problemi, birçok farklı türü olan `kesme ve paketleme` problemleri kümesinde bulunan bir problemdir. Üç boyutlu bir problem olan konteynır/tır yükleme problemlerinde amaç; en, boy ve yüksekliği belirli n adet küçük kutunun, boyutları belirli bir konteynır/tır ın içine yerleştirilebilmesi suretiyle herhangi bir çakışma olmaksızın mevcut konteynır/tır hacminden maksimum derecede faydalanmaktır. Bu çalışmada ele alınan problemde; Gönen'de bulunan üretim tesisi ve Bursa'da bulunan montaj fabrikası arasında sürekli yarı mamül ve malzeme akışı bulunmaktadır. Bu akış her gün üç vardiya süresince çalışan tırlar ile sağlanmaktadır. Tırlar farklı kutu içi miktarlara sahip yarı mamül ve malzemeleri (kılıf ve kesik kumaş) Gönen üretim tesisinden Bursa montaj fabrikasına taşımaktadır. Bu taşıma optimizasyonu problemi için; amaç fonksiyonu minimum tır sayısı ile akışı sağlamak olan ve tamsayılı karar değişkenlerinin kullanıldığı bir matematiksel model oluşturulmuştur. Ayrıca karınca kolonisi optimizasyonu yaklaşımını temel alan bir algoritma ile aynı problem çözülmüş ve elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır.
dc.description.abstractProduction cost management is based on variable costs more than fixed costs. With the internationalization of supply chains, logistic cost optimization becomes a very important function for having competitive advantage in global market. Logistic cost optimization studies are also arousing interest because of the environmental awareness, statutes and high costs. Researchers are working on utilizing container/truck volume better in addition to road optimization and load consolidation for reducing these costs.Container/truck loading problem is a kind of cutting and packaging problem which has various types. It is a three dimensional problem and its objective function is to utilize container/truck volume efficiently by loading small boxes that have specific dimensions without any intersection to the container/truck which has specific dimensions.In this study the problem is about raw material and material flow between two plants that locates in Gönen and in Bursa. Trucks provide this flow in three shifts. Raw materials and materials are transported from Gönen production plant to Bursa assembly plant in different boxes and different quantities. An integer programming model was set for this transportation problem that has an objective function of transporting these raw material and material boxes by minimum number of trucks. Also the same problem was solved by generating an ant colony optimization based algorithm and in conclusion the results were compared.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleFarklı lokasyonlarda bulunan iki fabrika arasındaki yarı mamül ve malzeme akışının optimizasyonu ve standartlaştırılması
dc.title.alternativeOptimization and standardization of raw material and material flow between two plants in different locations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-18
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10294840
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid595876
dc.description.pages57
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess