Show simple item record

dc.contributor.advisorGündoğdu, Kerim
dc.contributor.authorÇetin, Esen
dc.date.accessioned2020-12-10T10:49:53Z
dc.date.available2020-12-10T10:49:53Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-11-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/251521
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı uygulamadaki 7. sınıf İngilizce öğretim programı ile 2018-2019 eğitim öğretim yılından itibaren 7.sınıf düzeyinde uygulamaya koyulacak olan İngilizce öğretim programını `Eisner Eğitsel Eleştiri Modeli` kapsamında değerlendirmektir. 2017-2018 Eğitim Öğretim yılı bahar döneminde Aydın ili Efeler Merkez ilçelerinden farklı sosyo-ekonomik seviyelerden seçilmiş üç okuldaki öğretmenler, öğrenciler, öğrenci velileri ve okul yöneticileriyle yapılan görüşmeler sonucunda eğitsel yaşantılarından yararlanarak, yenilenen İngilizce öğretimi programının geneline yönelik bir resim ortaya koymaya çalışılmış ve bu yolla İngilizce öğretim programının niteliği hakkında daha doğru bir fikir elde edilmeye çalışılmıştır.Araştırmanın sorularına yanıt bulmaya yönelik bu çalışmanın bulguları, Eisner'ın eğitsel eleştiri modelinde modelde yer alan `betimleme`, `yorumlama`, `değerlendirme` ve `temalaştırma` boyutları temele alınarak sunulmuştur. Eldeki araştırma, durum çalışması ile desenlenmiş nitel bir çalışmadır. Çalışmanın amacına uygun olarak ise `Bütüncül Çoklu Durum Deseni` kullanılmıştır. Nitel verilerin çalışma grubunun `Maksimum Çeşitlilik Örneklemesi` yapılarak belirlendiği bu çalışmada, verilerin elde edilme sürecinde üç farklı sosyo-ekonomik düzeydeki okulda 7.sınıf düzeyinde İngilizce dersine giren 8 öğretmen, aynı sınıf düzeyinde 27 öğrenci, 19 öğrenci velisi ve 3 okul müdürüyle yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Maximum çeşitlilik gösteren iki okulda 20 saatlik ders gözlemi yapılmış, doküman incelemesi olarak yenilenen program ve bir önceki program arasındaki farklılıklara ve benzerliklere bakılmıştır. Analiz yöntemi olarak betimsel analiz kullanılmış, analiz sonucunda dört farklı grupta 19 tema ve 32 farklı kategoriye ulaşılmıştır.Araştırmanın sonunda bulgulara dayalı olarak elde edilen sonuçlara göre İngilizce öğretmenleri güncellenen programın tamamına yönelik değişikliğin sınırlı kaldığını ifade etmişlerdir. Yenilenen programda yer alan kazanım sayılarının azaltılması olumlu yönde bir değişimdir. Öğretmenler yenilenen programın bazı öğelerinde birtakım düzenlemelerin gerçekleşmesini isteseler dahi programı genel olarak iyi yapılandırılmış ve uygulanabilir bulmaktadırlar. Velilerden ve öğrencilerden gelen dönütler doğrultusunda İngilizceyi gerçek ortamda, dili etkin bir şekilde kullanabilme şansının öğrencilere ve öğretmenlere verilmesi gerekliliği vurgusu yapılmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin dört farklı dil becerisini etkin bir şekilde kullanma ve uygulama konusunda sıkıntılar yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır.Araştırma çerçevesinde programın daha etkili bir şekilde uygulanmasına yönelik ders saatlerinin artırılması gerektiği, içeriğin öğrenci ilgisini çekebilecek şekilde etkili ve keyifli olacak şekilde düzenlenmesi, ders kitaplarının ilave kaynaklarla çeşitlendirilerek güncellenmesi, öğrencilerin yaş, ilgi alanları ve düzeylerine uygun şarkı, oyun ve farklı eğitici etkinlikleri içerecek hale getirilmesi önerilmektedir. Ayrıca sınıf mevcutlarının dil öğretimine elverişli olabilecek sayılara çekilmesi de araştırma kapsamında getirilen başka bir öneridir.
dc.description.abstractThis study tried to draw a picture of the current and proposed 7th grade English curriculum through interviews with teachers, students, parents and school administrators in three schools selected from different socio-economic levels of the province of Aydın's central districts in the spring semester of 2017-2018 academic year. These interviews helped to obtain primary information about the English curriculum quality. In this study, the key findings were based on Eisner's model of educational criticism including `description`, `interpretation`, `evaluation`, and `thematics`. This research is a qualitative study patterned by case studies. In accordance with the purpose of the study, the `Holistic Multiple-Case Design` was used. In this study in which the target group have been set by maximum variation sampling technique, semi-constructed individual interviews were carried out with 8 teachers running 7th grade English classes in three different socio-economic level schools, 27students at the same grade, 19 students parents and 3 school principals. 20 hours of classroom observations were made in two schools which have maximum socio-economic variations and differences. Thus the differences and similarities between the renewed program and the previous program was examined. As a result the descriptive analysis, 19 themes and 32 different categories in four different groups were obtained.Based on the findings at the end of the study, the English teachers stated that the changes to overall program are limited. On the other hand, it is a positive change reducing the number of outcomes in the program. Teachers thinks that the program is generally good and applicable even though it needs some regulations. According to the feedbacks from teachers and students, it is important to give the chance of using English effectively in real life situations (real environment). In addition; the study come to a conclusion that teachers are experiencing difficulty in using and practicing the four language skills effectively.As a result, it is suggested that the number of lessons should be increased, the course contents should be replaced by more motivative and enjoyable ones. Course books should be updated. Songs, games and activities appealing to the student's age and interests should be added. In addition, the classroom sizes should be decreased in optimum numbers to have positive teaching and learning environment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title7. sınıf İngilizce öğretim programının Eisner eğitsel eleştiri modeline göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of 7 th grade English curriculum according to Eisner's educational criticism model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-13
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmEducational criticism model
dc.identifier.yokid10205398
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid517387
dc.description.pages186
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess