Show simple item record

dc.contributor.advisorErbay Aslıtürk, Gül
dc.contributor.authorAvci, Eda
dc.date.accessioned2020-12-10T10:49:47Z
dc.date.available2020-12-10T10:49:47Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/251492
dc.description.abstractİlk olarak Rönesans döneminde eğitim amacıyla düzenlenen ve günümüzde 1 milyar 323 milyon kişinin seyahat ettiği endüstrinin içinde önemli bir dinamik olarak yer alan paket turlar, turistlerin seyahat amaçlarının değişmesi ile birlikte farklı bir forma kavuşmuştur. Günümüz turistleri seyahatleri süresince yemek, içmek ve eğlenmenin yanı sıra ziyaret ettikleri destinasyonlarda sıra dışı ve unutulmaz deneyimler aramaktadır. Turistlerin değişen deneyim arayışları ise, seyahat işletmelerini yeni, esnek ve kişiye özel paket turlar düzenlemeye teşvik etmiştir. Turizm endüstrisinin ana kaynaklarından biri olan deneyim konusu, ilk kez 1960'larda sosyolog ve psikologlar tarafından araştırılmaya başlanmış ve günümüzde birçok açıdan incelenen bir konu haline gelmiştir. Konu ile ilgili alanyazın incelendiğinde, turizm endüstrisi çerçevesinden gerçekleştirilen birçok deneyim konulu araştırmanın olduğu dikkat çekmekle birlikte, konuyu paket tur deneyimi kapsamında inceleyen keşifsel araştırma sayısının kısıtlı olduğu da görülmektedir. Bu nedenle araştırmanın ana amacı, paket tura katılan yabancı turistlerin tur süresince yaşadığı olumlu ve olumsuz deneyimlerin saptanması olarak belirlenmiştir. Araştırmada yöntem olarak, paket turların bir süreci kapsaması ve araştırmanın paket tur deneyimini derinlemesine araştırmak amacıyla yapılması nedeniyle nitel araştırma tercih edilmiştir. Araştırmada veri toplama tekniği olarak ise, yapılandırılmış nitel araştırma günlüklerinden yararlanılmıştır. 2016 Ocak 2017 Aralık ayları süresince gerçekleştirilen veri toplama çalışmaları sonucunda, 18 adet günlük formu elde edilmiştir. Nitel araştırmalarda örneklemin niceliğinden çok niteliğinin dikkate alınması nedeniyle, 18 adet günlük formunun araştırmanın ana sorusu ve alt sorularına yanıt verebilecek nitelikte olduğuna karar verilmiştir. Veri analiz aşamasında ise, içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda saptanan boyutlar ve temalar, olumlu ifadelere ilişkin boyutlar ve temalar ve olumsuz ifadelere ilişkin boyutlar ve temalar olmak üzere iki ana kategoriye ayrılmıştır. Araştırma sonucunda, paket tur deneyimi ile ilgili olumlu ifadelere ilişkin toplam 11 boyut ve 36 tema, olumsuz ifadelere ilişkin toplam 8 boyut ve 18 tema bulunduğu saptanmıştır. Araştırma kapsamında katılımcıların günlük deneyimlerini tek bir kelime ile ifade etmeleri istenmiş ve yapılan inceleme sonucunda katılımcıların olumlu deneyimlerini 57, olumsuz deneyimlerini ise 19 farklı kelime ile ifade ettiği bulgulanmıştır. Katılımcıların tamamının toplam tur deneyiminden tatmin olması ve toplam tur deneyimini olumlu kelimeler ile ifade etmesi de araştırma kapsamında saptanan diğer önemli bulgulardandır. Araştırmanın sonuç bölümünde ise, paket tur deneyimine etki eden olumlu ve olumsuz etkenler tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractPackage tours organized primarily for the purpose of education during the Renaissance period and which are an important dynamic within the industry that 1 billion 323 million people travel today, have come to a different form with the change of tourists' travel aims. Today's tourists are looking for unusual and unforgettable experiences during their travels as well as eating, drinking and enjoying the destinations they visit. The changed search for experience of tourists has prompted travel businesses to organize new, flexible and private package tours. One of the main sources of the tourism industry, the experience was first begun to be searched by sociologists and psychologists in the 1960s and has become a subject that is studied from many perspectives in our days. When the related literature is examined; although it takes attention that there are many researches with the subject of experience carried out within the framework of the tourism industry, it is seen that the number of exploratory researches that are examined within the context of package tour experience is limited too. For this reason, the main purpose of the study has been to determine the positive and negative experiences lived through by foreign tourists during the tour. As a research method, qualitative research is preferred because it is a process scope of package tours and to investigate the package tour experience of the research in depth. Structured qualitative research diaries were used as the data collection technique in the research. As a result of the data collection work carried out during January 2016 to December of 2017, 18 diary forms were obtained. Because the quality of the sample is considered more than the quantity in the qualitative researches, it was decided that 18 dairy forms were of a quality that would be able to respond to the main questionnaire and the sub-questions of the survey. In the data analysis phase, the content analysis technique was used. The dimensions and the themes determined as the result of the examinations made were divided into two main categories as the dimensions and the themes related to positive expressions and the dimensions and the themes related to negative expressions. As a result of the research, a total of 11 dimensions and 36 themes related to positive expressions related to package tour experience and 8 dimensions and 18 themes related to negative expressions were determined. Within the scope of the research, participants were asked to express their daily experiences in a single word and it was found out that the participants expressed their positive experiences with 57 and their negative experiences with 19 different words. The fact that all of the participants are satisfied with the total tour experience and expresses the total tour experience with positive words is another important finding that is determined within the scope of the research. In the conclusion part of the research, positive and negative factors affecting package tour experience were discussed and suggestions were presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titlePaket tura katılan yabancı turistlerin tur süresince yaşadığı deneyimlerin ve sorunların saptanması
dc.title.alternativeThe determination of problems and experiences that lived through by the foreign tourists who participate in package tour
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-07-01
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPackage tour
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmExperiential tourism
dc.identifier.yokid10215581
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531030
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess