Show simple item record

dc.contributor.advisorGülçimen Çakan, Betül
dc.contributor.advisorKaramangil, Mehmet İhsan
dc.contributor.authorAyvaz, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-10T10:49:38Z
dc.date.available2020-12-10T10:49:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/251438
dc.description.abstractYol gürültüsü, binek araçlar için müşteri algısını doğrudan etkileyebilecek önemli bir ürün kalitesi kriteridir. Son araştırmalar, modern otomobillerin güç aktarım organlarını geliştirdiğini ve bunun sonucunda yol gürültüsü ve rüzgar gürültüsü gibi diğer NVH fenomenlerinin daha baskın hale geldiğini gösteriyor. Yol yüzeyinden gelen tahrikler, lastik üzerinden süspansiyona oradan da araç gövdesine olan yapısal yollu iletim ve lastiğin yüzeyinden kaynaklanan hava yollu iletim, araç kabinindeki lastik gürültüsü sorununun ana katkı maddeleridir. Bu tez çalışmasında, panel akustik katkı analizi kullanılarak gövde panellerinin katkısı incelenmiştir. İlk önce, panel akustik katkı analizinin (PACA) teorik arka planı açıklanmıştır. Daha sonra, PACA metodolojisinin binek bir sedan aracın yol gürültüsüne uygulanması için tasarlanmış deney tanımlanmıştır. Daha sonra, en fazla katkı sağlayan panel bölgelerinin belirlenmesiyle ilgili detaylı analizler yapılmıştır. Sonuç olarak, en yüksek katkı sağlayan panellere iyileştirme için yapısal sönümleyici eleman eklenmiş ve iyileştirilmiş yol gürültüsü sonucu, aracın ilk yol gürültüsü seviyesine kıyasla gösterilmiştir.
dc.description.abstractRoad noise is an important product quality criterion for passenger cars which can be directly effective the customer perception. Recent studies show that modern cars have refined powertrains and as a result other NVH phenomena like road noise and wind noise become more dominant. Excitations from road surface travelling through the tire/ suspension to vehicle body (structure-borne path) and air pumping noise caused by tread patterns (air-borne paths) are the main contributor to tire noise issue inside the vehicle cabin.In this thesis, contribution of body panels are investigated using panel acoustic contribution analysis. Firstly the theoretical background of the PACA was described. Second, the designed experiment for the application of PACA methodology on the road noise of a vehicle is described. Third, the detailed analysis about the determination of the most contributing body panel regions are performed. Finally, the refinement actions are implemented on body panels and the improved road noise result are shown in comparison with the initial road noise level of the vehicle.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleBinek bir aracın gövde panellerinin yol gürültüsü performansına olan katkısının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of panel acoustic contribution on the road noise performance of a passenger car
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-26
dc.contributor.departmentMekanik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10297622
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid617120
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineMakine Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess