Show simple item record

dc.contributor.advisorSarpkaya, Ruhi
dc.contributor.authorÇetin, Kadriye
dc.date.accessioned2020-12-10T10:49:31Z
dc.date.available2020-12-10T10:49:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/251401
dc.description.abstractAraştırmada, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi'nde görevli öğretim elemanlarının görüşlerine dayanarak yükseköğretimde ortaya çıkan planlama sorunlarını betimlemek ve bu sorunların çözümüne ilişkin öneriler ortaya koymak amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 Akademik Yılı'nda Adnan Menderes Üniversitesi'nde, 10 fakülte ve 4 meslek yüksek okulunda görev yapan 17 öğretim üyesi oluşturmaktadır. Dr. Öğr. Üyesi, Doç. ve Prof. ünvanlı üyeler arasından, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemiyle maksimum çeşitlilik (unvan-fakülte-cinsiyet) gözetilerek belirlenmiştir. Bu araştırma, nitel araştırma desenlerinden betimsel tarama modeli ile gerçekleştirilen fenomenolojik desende bir çalışmadır. Araştırmada görüşme tekniği kullanılmıştır. Öğretim üyeleri ile yapılan görüşmelerde, veri toplama aracı olarak, iki uzman görüşüne başvurularak araştırmacı tarafından geliştirilmiş yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri ile çözümlenmiştir. Verilerin geçerlilik ve güvenirliği için; ses kaydı, en az iki katılımcının raporun doğruluğunu incelemesi, en az iki araştırmacı tarafından görüşmelerdeki cevaplara ilişkin ek sorular yazma, gerektiğinde aynı kişiyle birden fazla görüşme yapma; verilerin analizinde MAXQDA 12 programından yararlanılması, en az iki araştırmacı tarafından kontrol kodlamasının yapılması, sonuçların sürekli birbiriyle karşılaştırılması gibi yöntemler kullanılmıştır. Görüşmeler sonucu elde edilen bulgular, literatür ışığında tartışılarak, uygulamacılara ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur. Araştırmanın farklı tasarımı ve özgün içeriğiyle alanyazına katkı sağlayacağı umulmaktadır.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Yükseköğretimde Planlama, YÖK Yapısal Reformu, Akademik Özgürlük, Üniversite Özerkliği, Yükseköğretim Finansmanı
dc.description.abstractIn the research, it is aimed to describe the planning problems that emerging in higher education based on the opinions of the instructors in Adnan Menderes University, in Aydın and to put forward suggestions for solution of these problems. The working group of the research is composed of 17 faculty members who worked in 14 different faculties of Adnan Menderes University in Academic Year 2017-2018. Faculty members were selected by using maximum variation sampling method (title-faculty-gender) which is a method of purposeful sampling methods, among the members with the title Assistant Professor (Assist. Prof.), Associate Professor (Assoc. Prof.) and Professor (Prof.). This research is a phenomenological study which is one of the qualitative research designs and which is realized with descriptive scanning model. The interview technique was used in the research. Semi-structured interview form which was developed by the researcher, was used as a data collection tool in the interviews with the faculty members. The obtained data were analysed with descriptive and content analysis techniques. For the validity and reliability of the research these methods were used; video / audio recordings, MAXQDA 12 qualitative data analysis program, at least two participants reviewing the accuracy of the report, at least two researchers writing additional questions about the interviews, multiple interviews with the same person when necessary, control coding by at least two researchers in the analysis of the data, constant comparison of results. The results of the research were discussed in the light of the literature and were made suggestions to practitioners and researchers. It is hoped that the researcher will make a significant contribution to body of literature with its different design and original content.KEY WORDS: Planning In Higher Education, Structural Reform Of The Council Of Higher Education, Academic Freedom, University Autonomy, Financing Of Higher Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretim üyelerinin görüşlerine göre yükseköğretim`de planlama sorunları ve çözüm önerileri
dc.title.alternativePlanning problems in higher education according to the opinions of academicians
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-23
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmPlanning
dc.subject.ytmEducational planning
dc.subject.ytmHigher education institutions
dc.subject.ytmHigher education policies
dc.subject.ytmHigher education programming
dc.subject.ytmPlanning problems
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10230109
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553527
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess