Show simple item record

dc.contributor.advisorGenç, Fatma Neval
dc.contributor.authorVural, Muhammet
dc.date.accessioned2020-12-10T10:48:50Z
dc.date.available2020-12-10T10:48:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/251139
dc.description.abstractTürk kamu yönetiminde reform, Tanzimat döneminden bu yana hiçbir zaman gündemden düşmeyen bir konudur. Bununla birlikte son dönemde birçok ülkeyle birlikte Türkiye'de de kamu yönetiminde reform arayışları yeni bir ivme kazanmıştır. Özellikle 2000 sonrası dönemde Türk kamu yönetiminin yapılanma ve çalışma ilkelerinin düzenlendiği yasal mevzuatın köklü bir değişime girdiği görülmektedir. Yönetim anlayışında farklı bir dönemin habercisi olan bu arayışların nedenlerine bakıldığında; toplumların gerek düşünce yapısında gerekse gündelik hayatında ortaya çıkan farklılıkların beraberinde getirdiği yeni ihtiyaçlar ve bu ihtiyaçlarla aynı doğrultuda artan beklentiler, geleneksel yönetim anlayışının yetersiz kalmasına neden olmuş, bunun neticesinde yönetim sisteminin yeniden yapılandırılması bir zorunluluk halini almıştır. 2000 sonrası değişimin niteliğine bakıldığında bir reformun çok ötesinde köklü bir anlayış değişikliğinin yaşandığı görülmektedir. Bu kapsamda yerelleşme, katılım, şeffaflık, hesap verebilirlik, sonuç odaklılık, performans yönetimi, stratejik yönetim ve etik gibi daha önce ya hiç değinilmeyen ya da arka planda bırakılan kavramların ön plana çıkarıldığı ve örgütsel yapılanmanın da bu doğrultuda dönüştürülmeye çalışıldığı görülmektedir. Bu değişim sürecinde katı kuralcılığı, dikey ve çok katmanlı hiyerarşik yapısı, hızlı değişim süreci karşısında yavaş kalmasına neden olan hantal yapısı, dikey ve tek yönlü (yukarıdan aşağı) iletişim şekli ve kırtasiyeciliği gibi olumsuz örnekleri nedeniyle verimsizliğin ve kaynak israfının nedeni olarak görülen geleneksel yönetimin en belirgin örgüt formu olan bürokrasi, yerini değişen koşullar paralelinde kendini yeniden yapılandırabilen ve belirsizleşen örgüt sınırları ile daha esnek ve geçirgen bir yapıya sahip post-bürokratik yapılara bırakmaktadır. Bu post-bürokratik yapılar sayesinde bürokrasinin sebep olduğu olumsuz sonuçlar azaltılacak ve yönetimin etkinliği artırılarak maksimum fayda sağlanabilecektir.
dc.description.abstractReform in Turkish Public Administration is a matter of the agenda since the Tanzimat Period. At the same time, along with many countries the search for public administration reform has accelerated recently, in Turkey. Especially in the post-2000 period, the legal legislation in which the principles of structuring and working of the Turkish public administration are regulated have changed radically. When we look at the reasons of these quests which are the heralds of a different period in the management approach, the new needs brought by the differences in the thought structure and the daily life of the societies and the increasing expectations in line with these needs caused the traditional management understanding to be inadequate and as a result, restructuring of the management system became a necessity.When we look at the characteristic of the post-2000 change, it is seen that there has been a fundamental change in understanding far beyond a reform. In this context, it is seen that the concepts that are not previously mentioned or left in the background such as decentralization, participation, transparency, accountability, result orientation, performance management, strategic management and ethics are highlighted and the organizational structuring is tried to be transformed accordingly.In this process of change, bureaucracy is that the most prominent forms of traditional management. It is seen as a cause of inefficiency and waste of resources because of the negative examples such as strict prescriptivism, vertical multi-layered hierarchical structure, cumbersome structure that is causing the slow response in the face of rapid change process, vertical and undirectional (top-down) form of communication and stationery business. Bureaucracy gives place to the post-bureaucratic structures have more flexible and transparent structure with the boundaries of the organization that become vague and can reconfigure itself in line with changing circumstances. The negative results caused by bureaucracy will be reduced and be able to provide the maximum benefit by increasing the efficiency of the management.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titlePostbürokratik kamu yönetimi anlayışının 2000`lerden günümüze kamu yönetimi reformlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of post-bureaucratic public administration mentality on public administration reforms from the 2000s to the present
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-09
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPublic administration
dc.subject.ytmReform
dc.subject.ytmModernism
dc.subject.ytmBureaucracy
dc.subject.ytmPostmodernism
dc.identifier.yokid10264115
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid562775
dc.description.pages208
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess