Show simple item record

dc.contributor.advisorAtay, Hakan
dc.contributor.authorKazanci, Osman
dc.date.accessioned2020-12-10T10:48:46Z
dc.date.available2020-12-10T10:48:46Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/251133
dc.description.abstractBu çalışma Kuşadası'nda faaliyet gösteren restoranlarda müşteriler tarafından algılanan yenilikçiliğin tekrar ziyaret etme niyetine olan etkisini incelemeyi ve bu etkiye ilişkin faktörleri ortaya koymayı amaçlamıştır. Uygulama Kuşadası sahil şeridinde hizmet veren ve sipariş üzerine servis yapan restoranlarda yapılmıştır. Araştırmaya dair veri 17 maddeden oluşan restoran yenilikçiliği ölçeği ve 5 maddeden oluşan tekrar ziyaret etme niyeti ölçeği ile hazırlanmış olan anket tekniği ve gözlem ile toplanmıştır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde yenilik ve yenilik boyutları ile ilgili bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde tekrar ziyaret etme niyeti ve tekrar ziyaret etme niyetine etki eden faktörler incelenmiş, literatürde tekrar ziyaret etme niyeti üzerine yapılan çalışmalar incelenerek teorik çerçeve oluşturulmuştur. Üçüncü bölümde ise Kuşadası sahil şeridinde faaliyet gösteren restoranlarda, yenilikçiliğin tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisini ölçmek amacıyla toplanan veri çözümlendirilmiş ve değerlendirilmiştir.Tezin son bölümünde araştırmanın sonuçlarına dair açıklama ve toplanan verinin analizlerinin yorumları yer almaktadır. Kullanılan ölçeğin geçerlilik ve güvenilirliğini ölçmek için güvenilirlik analizi ve açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Toplanan verinin çözümlenmesi için ise frekans analizi, ANOVA, T-test ve regresyon analizi yapılmıştır. Bulgulara göre Kuşadası sahil şeridinde faaliyet gösteren restoranların yenilikçi müşteriler tarafından algılanan yenilikçilikleri ile tekrar ziyaret etme niyeti arasında bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca müşterilerin son bir haftada kaç farklı restorandan hizmet aldıkları ve değerlendirilen restorandan daha önce hizmet alıp almamaları durumu ile tekrar ziyaret etme niyeti arasında bir farklılık oluştuğu saptanmıştır
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of innovativeness to the customer's re-visit intention and to reveal the factors related to this effect in the restaurants in Kuşadası. The application was made in the restaurants operating on the coastline of Kuşadası. The data were collected by a 17-item restaurant innovation scale, 5-item re-visit intention scale and observation technique. The study consists of three parts. In the first part, information is given about innovation and innovation dimensions. In the second part, the re-visit intention and the factors affecting the re-visit intention were examined and by examining the studies on the revisit intention in the literature the theoretical framework was formed. In the third section, the data collected and evaluated in order to measure the effect of innovation on the re-visit intention in the restaurants operating on the coastline of Kuşadası.In the last part of the application, comments about the results of the research and the interpretations of the collected data are included. Reliability analysis and exploratory factor analysis were performed to measure the validity and reliability of the scale used. Frequency analysis, ANOVA, T-test and regression analysis were performed to analyze the collected data. According to the findings, it is determined that there is a relationship between the customers perceived innovativeness and the revisit intention in the restaurants operating in Kuşadası coastline. In addition, it has been found that, the situation of how many different restaurants customers got service in the last week and if they got service at the evaluated restaurant before, makes a differ on re-visit intentionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRestoranlarda yenilikçiliğin tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisi: Kuşadası restoranları üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeThe effects of innovativeness in the restaurantson revisit intention: An application on restaurants in Kusadası
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-01
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRestaurants
dc.subject.ytmRevisit intention
dc.subject.ytmAydın-Kuşadası
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.subject.ytmInnovative behaviour
dc.identifier.yokid10260763
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552442
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess