2005 yapılandırmacı eğitim öncesi ve sonrası 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Akkaya, Mustafa | |
dc.contributor.author | Özçetin, Ali Fethi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:48:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:48:26Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/251047 | |
dc.description.abstract | 2004 yılında Milli Eğitim Bakanlığında öğretim programları açısından önemli bir değişim yaşandı. 2004-2005 eğitim öğretim yılında pilot bölgelerde, 2005-2006 eğitim öğretim yılında ise tüm yurtta yapılandırmacı eğitim felsefesi kılavuzluğunda hazırlanan öğretim programları uygulamaya girdi. Meydana gelen değişim birçok alanda kendini gösterdi. Öğretmenler, öğrenciler, veliler ve daha birçok eğitim paydaşında değişim gerçekleşti. Değişimden ders kitapları da önemli ölçüde etkilendi. Bu araştırmada yapılandırmacı eğitim öncesinde ve sonrasında okutulan ders kitapları arasındaki farklılıklar, benzerlikler, zayıf ve üstün yönler ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. 2000 yılı basımı 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabı ile 2018 yılı basımı 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitapları; şekil, edebi ürünlerin kullanımı, biyografi kullanımı, ölçme değerlendirme ve görsel kaynakların kullanımı yönünden incelenmiştir. Sonuç olarak edebi ürünlerin kullanılması bakımından her iki kitabın birbirine benzediği ancak diğer kıriterlerin hepsinde 2000 basımı kitabın 2018 basımı kitaba oranla daha yetersiz olduğu fikri ortaya çıkmıştır. Bununla beraber güncel 2018 basımı kitaptaki eksiklikler belirtilmiş özellikle Milli Eğitim Bakanlığına çeşitli önerilerde bulunulmuştur.ANAHTAR KELİMELER: Sosyal Bilgiler, Ders Kitabı, Yapılandırmacı Eğitim. | |
dc.description.abstract | In 2004 an important change happened in terms of edcation curriculum in the Ministery of National Education. Education programs which were prepared by the guideliness of constructıvıst philosophy of education started to be applied first only in pilot regions in 2004-2005 school year, later throvghout the country in 2005-2006 school year. A new change was seen in many fields. Teachers, students and parents were seen to be effected by the this change. In this resarch, the differences, similarities, weak sides and strong of coursebooks constructıvıst education have been tried to put forward. In this resarch analyss of documents which is among the avality research technigves has been used. 6.grade social sciences coursebooks printed in 2000 and 6. grade social sciences coursebooks printed in 2018 were exomined thoroughly by means of shape, the usage of literaty products, the usage of biography, measure and assesment, and finally the usage of visual resources.As a result, it has been found out that both boks are similar to each other by means of the usage of literaty products. But it has also been realized that coursebooks of 2000 are quite inefficent by means of other criteras. However the missing parts in coursebooks printed in 2018 have been made to the Ministry of National Education.KEYWORDS: Social Studies, Coursebook, Constructivist Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2005 yapılandırmacı eğitim öncesi ve sonrası 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of sixth grade social sciences course books before and after constructivist education in 2005 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-09 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10286636 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 590437 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretimi Bilim Dalı |