Show simple item record

dc.contributor.advisorUbuz, Behiye
dc.contributor.authorÖzdemir, Esra
dc.date.accessioned2020-12-10T10:45:06Z
dc.date.available2020-12-10T10:45:06Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/250237
dc.description.abstractGeometri, matematik müfredatında önemli bir yere sahipolmasına rağmen, birçok çalışma özellikle Türkiye'deki öğrencileringeometriyi anlamaları, olmaları gereken ve beklenen düzeydebulunmamaktadır. Proje tabanlı öğrenme, yeni matematikmüfredatında öğrencilere bilgiyi yapısallaştıracak ortamlarınsağlanması amacına ulaşmakta kullanılacak etkili yaklaşımlardanbiri olarak önerilmektedir.Bu çalışmada, proje tabanlı öğrenmenin yedinci sınıföğrencilerinin geometri başarısı ve geometriye yönelik tutumlarınaetkisi araştırıldı. Çalışma, 2004-2005 eğitim-öğretim yılının son beşhaftasında, Bilim Özel Okullarındaki 24 kişilik yedinci sınıföğrencilerinden oluşan bir grupla yürütülmüştür.Bu çalışmada tek gruplu ön test-son test tasarımı uygulandı.Veri toplamak amacıyla, çokgenler, çember ve silindir başarıvitestleri, geometri tutum ölçeği, öğrenci görüş formu, öğretmengözlem ölçeği ve görüşmeler kullanılmıştır. Elde edilen verilereşleştirilmiş t testi ile incelenmiştir. Başarı testlerinin ve geometritutum ölçeğinin analiz sonuçları, proje tabanlı öğrenmeninöğrencilerin geometri başarısı ve geometriye yönelik tutumlarınıartırdığını göstermiştir. Öğrencilerin öğrenci görüş formu vegörüşmelerde ifade ettiklerine, öğretmenlerin öğretmen gözlemölçeğine verdikleri cevaplar ile araştırmacının gözlemlerine göreproje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin geometri başarılarını vegeometriye yönelik tutumlarını arttırmalarının sebepleriincelenmiştir. Bu sebepler, öğrencilerin kendilerine ait modelleriyapmaları, tek çözümü olmayan günlük yaşam problemleriyleuğraşmaları ve boyut ve alanlara deneme yanılma yöntemiyle kararvermeleri olarak belirlenmiştir. Ayrıca, düşük performans gösteren,derste başka şeylerle ilgilenen ama aslında kapasitesi olanöğrencilerin bu çalışma sayesinde ilgileri çekilmiş ve çalışmaistekleri artmıştır. Dikkati çabuk dağılan ve ders düzenini bozmakiçin her fırsatı değerlendiren çocuklara kendilerine ait bir projeçalışmasının içine katılabilecekleri bir fırsat vermek olumlu sonuçlardoğurmuştur.Anahtar Kelimeler: Proje tabanlı öğrenme, geometri başarısı,geometriye karşı tutum.vii
dc.description.abstractAlthough geometry is important area in the mathematicscurriculum, evidence from numerous research studies makes itclear that many students? geometrical understanding is not at thelevel they need or are expected to be, especially in Turkey. Theproject-based learning approach offered to be one of the mosteffective learning tools to provide for the students an environmentin which they can reach their own conclusions instead of justlecturing them, in the new mathematics curriculum in Turkey.In this study, the effects of project-based learning on the 7thgrade students? achievement in geometry and these students?attitude towards geometry were examined. This study wasconducted with a group of 24 seventh grade students in the BilimCollege during the last five weeks of the 2004-2005 academic year.ivOne group pre-test and post-test design was used. Theinstruments used for data collection are as follows: polygon, circleand cylinder achievement tests, geometry attitude scales, studentsurvey forms, teacher?s observation scales, and interviews. Thedata obtained was analyzed by a paired-sample t-test. The resultsfrom achievement tests and attitude scale indicated that project-based learning increased students? geometry achievement andattitudes toward geometry, respectively. The student survey formand interview responses of the students, teacher?s observationform responses of the teachers and the observation of theresearcher also suggest that project-based learning increased theirachievement in and their attitudes towards geometry as a result ofmaking their own models, dealing with authentic daily lifeproblems, determining the dimensions and the areas by trial anderror. Moreover, this study helped grasp the attention and increasethe desire to study particularly of those students with high capacitywho performed unsatisfactorily due to their inclination to getdistracted during classes. Providing those who were easilydistracted and used every chance to disrupt the lectures with theopportunity to engage in something they could see as their ownproject brought about favorable results.Keywords: Project-based learning, geometry achievement, andattitude towards geometry.ven_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleAn investigation on the effects of project-based learning on students achievement in and attitude towards geometry
dc.title.alternativeProje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin geometri başarılarına ve geometriye yönelik tutumlarına etkisinin araştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-18
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid152549
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid181014
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess