Show simple item record

dc.contributor.advisorKırlı, Selçuk
dc.contributor.authorİnkaya, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-10T10:42:27Z
dc.date.available2020-12-10T10:42:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249859
dc.description.abstractBu araştırmada, 2018 yılında yapılan üniversite sınav sistemi değişikliklerininöğrencilerin anksiyete düzeylerine etkisi incelenmiştir.Araştırmanın örneklemi 2018 yılı üniversite sınav değişiklerinden etkilendiklerivarsayılan;1- Üniversite sınavını 2018 yılında kazanan Uludağ Üniversitesinde okuyan 50 erkekve 50 kız öğrenci,2- Üniversite sınavını 2018 yılında kazanamayan Sınav Eğitim Merkezlerindeüniversite sınavına hazırlanan 50 erkek ve 50 kız öğrenci,3- 2018 üniversite sınav değişiklikleriyle 2019 yılında üniversite sınavında karşılaşacakBursa Ulubatlı Hasan Anadolu Lisesi 12. Sınıfında okuyan 50 erkek, 50 kız öğrenciolarak belirlenmiştir.Araştırmada örneklemini oluşturan 300 öğrenciye `STAI TX-I Durumluk ve STAI TX-2 Süreklilik Anksiyete` ölçekleri uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde LSD ve t- testikullanılmıştır.Yapılan istatistiksel analizler; öğrencilerin durumluk anksiyetelerinin süreklianksiyetelere göre, kızların durumluk ve sürekli anksiyetelerin de erkeklere göre yüksek olduğusonucunu göstermektedir.Varılan gerçeklerin ışığında 2018 yılında üniversiteye giriş sınavlarında yapılandeğişikliklerin Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) yetkililerince öğrencilerinkaygılarını düşüreceği ve başarılarını yükselteceği söylemleri de karşılıksız kalmıştır.Araştırma sonuçlarına göre sınava az bir süre kala yapılan sınav değişiklikleri 2018 yılındasınava giren öğrencilerin anksiyete düzeylerini 2019 yılında sınava girecek öğrencilere göredaha da yükseltmiştir. Bu gerçeklere dayanarak sınav değişikliklerinin en az iki öğretim yılıöncesi ve hiçbir soruya yer bırakmayacak şekilde ihtiyaca göre yapılmasının öğrencilerimizinanksiyete düzeyleri ve ülkemizin geleceği öğrencilerimiz için önem taşıdığıdeğerlendirilmektedir.
dc.description.abstractIn this study, the effect of university exam system changes in 2018 on the anxietylevels of students was examined.The sample of the study was assumed to be affected by 2018 university exam changes;1- 50 male and 50 female students studying at Uludağ University, who passed the universityexam in 20182- 50 male and 50 female students who could not pass the the university exam in 2018 and arepreparing for university exam3- 2018 university exam changes will be encountered in the university exam in 2019 BursaUlubatlı Hasan Anatolian High School's students 50 students, 50 girls were determined.In the study, `STAI TX-I State and STAI TX-2 Trait Anxiety scales were applied to300 students. LSD and t-test were used to analyze the data.In the statistical analysis; It was found that the state anxiety of the students were higherthan the trait anxiety and the female students' state and trait anxiety was higher than malestudents' anxiety.In the light of the realities, the statement made by the Student Selection and PlacementCenter (ÖSYM) stated that the changes made in the university entrance exams in 2018 wouldreduce the students' concerns and increase their success. However these discourses wereunreciprocated. According to the results of this study, the examination changes made less timebefore the examination, the anxiety levels of the students who took the exam in 2018 increasedcompared to the students who will take the exam in 2019. Based on these facts, it is consideredthat exam changes should be made before the at least two academic years and no questions willbe required for anxiety level of our students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikiyatritr_TR
dc.subjectPsychiatryen_US
dc.titleSınav sistemi değişikliklerinin öğrencilerin anksiyete düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeImpact of exam system changes on students' anxiety levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-03
dc.contributor.departmentPsikiyatri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.subject.ytmExamination methods
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversity entrance examinations
dc.identifier.yokid10253272
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid560961
dc.description.pages51
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess