Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Erkan
dc.contributor.authorBil, Erkan
dc.date.accessioned2020-12-10T10:39:11Z
dc.date.available2020-12-10T10:39:11Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249253
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Teknoloji Geliştirme Bölgeleri'nde (Teknopark) çeşitli sektörlerde Ar-Ge ve yenilik faaliyeti gösteren işletmelerin teknolojik yenilik yeteneklerinin ürün ve pazarlama performanslarına etkilerini incelemektir. Bu bağlamda çalışmada, işletmelerin Ar-Ge yeteneği, öğrenme yeteneği, stratejik planlama yeteneği, yenilik yeteneği ve pazarlama yeteneği olarak 5 boyutta değerlendirilen teknolojik yenilik yeteneklerinin ürün performansı ve pazarlama performansı ile ilişkilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak geçmiş çalışmalar çerçevesinde 9 hipotez içeren bir kavramsal araştırma modeli oluşturulmuştur. Oluşturulan hipotezler, literatürden elde edilen ölçüm araçlarından oluşan anket formu aracılığıyla, Türkiye'deki teknoparklarda çeşitli sektörlerde Ar-Ge faaliyeti gösteren işletmelerin çalışan ve yöneticilerine online anket uygulaması yapılarak elde edilen veriler kullanılarak yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir.Çalışma kapsamında gerçekleştirilen yapısal eşitlik modeli analizi sonucunda elde edilen bulgulara göre Ar-Ge yeteneğinin doğrudan ürün performansı ve ürün performansı üzerinden pazarlama performansı üzerinde; öğrenme yeteneğinin, pazarlama yeteneğinin ve son olarak ürün performansının pazarlama performansı üzerinde anlamlı ve olumlu etkilere sahip olduğu saptanmıştır. Çalışmanın sonunda araştırmacılar, uygulamacılar ve gelecek çalışmalar için önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the impact of technological innovation capabilities of companies, which demonstrate R&D and innovation activities in various sectors in Technology Development Regions (Technopark), on their product and marketing performances. In this regard, it was aimed at studying the relationship between the technological innovation capabilities, which are evaluated under 5 dimensions namely R&D capability of companies, learning capability, strategic planning capability, innovation capability and marketing capability, and the product performance and marketing performance. A conceptual research model containing 9 hypotheses has been created within the framework of current literature towards this objective. The hypothesis established were tested with the structural equation model using the data obtained by applying online questionnaire to employees and managers of companies performing R&D activities in various sectors in technoparks in Turkey by means of the questionnaire form comprising measurement tools obtained from the literature. According to the findings obtained as a result of statistical analysis performed within the scope of the study, it was determined that R&D capability has significant and positive direct effect on product performance and indirect effect on marketing performance via product performance; learning capability on marketing performance; marketing capability on marketing performance and finally product performance on marketing performance. Recommendations were suggested for researchers, practitioners and future studies at the end of the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerin yenilik ve pazarlama performansları üzerinde teknolojik yenilik yeteneklerinin etkisi: Türkiye`deki teknopark işletmeleri üzerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of technological innovation capabilities on companies' innovation and marketing performance: A field study on technopark companies in Turkey
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-09-17
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness capabilities
dc.subject.ytmNew products
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmTechnological developments
dc.subject.ytmTechnoparks
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmFirm performance
dc.subject.ytmStructural equation model
dc.subject.ytmResearch-development
dc.identifier.yokid10226521
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533317
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess