Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Serkan
dc.contributor.authorSati, Mine
dc.date.accessioned2020-12-10T10:39:00Z
dc.date.available2020-12-10T10:39:00Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249197
dc.description.abstractGünümüzde giderek büyümeye devam eden lüks marka pazarı özellikle genç tüketiciler için ilgi odağı haline gelmiştir. Artan rekabet koşulları lüks marka tüketicilerinin beklentilerini ve lüks markaları tercih etme nedenlerini anlamayı zorunlu hale getirmiştir. Bu bağlamda çalışmada, genç tüketicilerin lüks giyim marka tercihlerini etkileyen faktörleri tespit etmek ve bu faktörlerin satın alma niyeti üzerindeki etkilerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada lüks giyim marka tercihlerini etkileyen faktörlerin satın alma niyeti üzerindeki etkisini ölçmede ilgili literatürden yararlanılarak oluşturulan bir modelden yararlanılmıştır. Araştırma, Bursa ilinde 20 yaşın üzerindeki ve giyim alışverişlerinde bulunan tüketiciler ile yüz yüze anket yöntemiyle yapılmıştır. Anket verileri IBM SPSS ve AMOS programlarıyla analiz edilmiş ve modelde oluşturulan hipotezlerin test edilmesi sağlanmıştır. Bulunan sonuçlar doğrultusunda kalitenin, mağaza atmosferinin, modanın, hedonizmin, referans grubun ve statünün lüks giyim marka satın alma niyeti üzerinde anlamlı etkilere sahip olduğu görülmüştür.Anahtar Sözcükler: lüks, lüks marka, tüketici, tüketici davranışı, satın alma niyeti, giyim.
dc.description.abstractLuxury brand market which keeps increasingly has become a center of attraction especially for the young consumers. An increasing competitive conditions have made it compulsory to understand the expectations of the luxury brand consumers and their reasons to prefer these brands. In this context, it is aimed to determine the factors of luxury clothing brand preferences of young consumers and the effects of these factors on their purchasing intentions. The model used in the study were formed as a result of literature and this model was used to measure the effects of the luxury clothing brand preferences on the consumer's purchasing intention. The research was conducted by face-to-face questionnaire on the consumer who are over 20 years old and make clothing shopping in the city of Bursa. The questionnaire data were analyzed with SPSS and AMOS programs and the hypotheses generated in the model were tested. With the direction of the findings, it has been found that quality, store atmosphere, fashion, hedonism, reference group and status have significant effects on the purchasing intention of luxury clothing brand.Keywords: luxury, luxury brand, consumer, consumer behaviour, purchase intention, clothing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGenç tüketicilerin lüks giyim marka tercihleri: Bursa ilinde bir alan araştırması
dc.title.alternativeLuxury clothing brand preferences of young consumer: A field research in Bursa
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-02
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmYoungs
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmLuxury consumption
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmClothing
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmBursa
dc.identifier.yokid10217374
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid532569
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess