Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Metin
dc.contributor.authorArslan, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-10T10:38:49Z
dc.date.available2020-12-10T10:38:49Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249158
dc.description.abstractŞeffaflık, para politikası hakkındaki gerekli tüm bilgilerin iktisadi ajanlara duyurulması olarak tanımlanabilir. Böylece kamuoyu ile politika yapıcısı arasındaki bilgi asimetrisi ortadan kaldırılarak politika etkinliği arttırılabilir. Yüksek enflasyon oranlarıyla mücadele yılları neticesinde enflasyon hedeflemesi stratejisine geçiş ve bekleyişlerin para politikasında giderek daha önemli hale gelmesi merkez bankalarının şeffaflık yönünde daha fazla adımlar atmasına neden olmuştur. Bu çalışmada, literatürde önemli yer tutan Geraats ve Eijffinger'ın şeffaflık endeksi kullanarak Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın şeffaflık düzeyi hesaplanmış ve farklı zaman ufkundaki tüketici fiyat endeksi bekleyişleri üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğu araştırılmıştır. Yaptığımız analizlerde kısa dönemdeki etki derecesi uzun döneme göre az olsa da Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın şeffaflığı hem kısa hem de uzun dönemde tüketici fiyat endeksi bekleyişleri üzerinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractTransparency can be defined as the disclosure of all necessary information on monetary policy to economic agents. Thus, information asymmetry between the public and the policy maker can be removed and policy activity can be enhanced. The transition to the inflation targeting strategy as a result of the struggle with high inflation rates and expectancy of economic agents becoming important in the monetary policy has led central banks to take further steps towards transparency. In this study, using Geraats and Eijffinger's transparency index holds an important place in the literature calculated level of transparency of the Central Bank of the Republic of Turkey and investigated how to have an impact on the consumer price index expectations at different time horizon. In our analysis, transparency of the Central Bank of the Republic of Turkey was concluded to be effective in both the short and long-term expectations in the consumer price index.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleEnflasyon hedeflemesi ve şeffaflık: Türkiye örneği
dc.title.alternativeInflation targeting and transparency: The case of Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-17
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInflation
dc.subject.ytmInflation targeting
dc.subject.ytmTransparency
dc.subject.ytmMacroeconomic variables
dc.subject.ytmConsumer price index
dc.identifier.yokid10193983
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid506847
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess