Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Serkan
dc.contributor.authorMuti Tabanli, Seda
dc.date.accessioned2020-12-10T10:37:29Z
dc.date.available2020-12-10T10:37:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/248884
dc.description.abstractNanoteknolojik ürünler, bünyesinde yenilik unsurunu bulunduran ve tüketicilerin isteklerine yönelik olarak yeni tekniklerle geliştirilen birçok üstün özellikli ürünü tüketiciye sunmaktadır. İleri teknolojiyle üretilen ürün pazarlarının dinamik bir yapıya sahip olması, sürekli gelişim göstermesi ve çok fazla çeşitliliğe sahip olması, sektörde rekabetin yoğun şekilde yaşanmasına neden olmaktadır. Pazarlarda başarılı olmak isteyen üreticilerin, tüketicilerin nanoteknolojik ürünlere olan beklentilerini iyi analiz etmeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı nanoteknolojik ürünlerin tüketiciler tarafından benimsenmesinde etkili olan unsurları ve bu unsurların satın alma niyeti üzerindeki etkilerini belirlemektir. Çalışmada uygulanan anket çalışması, Bursa'da öğrenim gören öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir ve 470 kişiden kolayda örenekleme yöntemiyle anket verileri toplanmıştır. Kullanılan model, nanoteknolojik ürün satın alma niyeti ile ilgili literatür taraması sonucunda oluşturulmuş ve modelde kullanılan değişkenler; çevre, kişisel, sağlık, ekonomik, etik ve yasal, sosyal ve satın alma değişkenleri arasından seçilmiştir. Anket verileri SPSS ve AMOS programlarıyla analiz edilmiş ve modelde oluşturulan hipotezlerin test edilmesi sağlanmıştır. Bu araştırmada kişisel, çevresel ve ekonomik faktörlerin nanoteknolojik ürünleri satın alma niyeti üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu, etik ve yasal, sağlık ve sosyal faktörlerin ise nanoteknolojik ürünleri satın alma niyeti üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractNanotechnological products offer a wide range of superior innovative products developed with new techniques for consumers' demands. The dynamic structure of the market of the product produced by advanced technology, initiation of continuous development and possession of diversity leads to the intense competition in the sector. The producers who want to be successful in the market should analyze the expectations of the consumers from the nanotechnological products. The aim of this study is to determine the factors that affect the asimilation of nanotechnological products by consumers and the effects of these factors on the purchase intention. The survey was conducted on undergraduate students, and the data were collected from 470 people using the convenience sampling method. The model used was created as a result of the literature review about the purchase intention of nanotechnological products and the variables used in the model were selected from the environment, personal, health, economic, ethical and legal, social and purchasing variables. The survey data were analyzed using SPSS and AMOS programs and the hypotheses generated in the model were tested. In this study, it has been concluded that personal, environmental and economic factors have a significant effect on the purchase intention of nanotechnological products, while ethical and legal, health and social factors have no significant effect on the purchase intention of nanotechnological products.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGenç tüketicilerin nanoteknolojik ürünleri satın alma niyetlerini etkileyen faktörler ve Bursa ilinde bir araştırma
dc.title.alternativeFaktors effecting young consumers' purchasing intentions of nanotechnological products and a research in Bursa
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-24
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNanotechnology
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmMarketing research
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmBursa
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid10241509
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553587
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess