Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşkın, Çağatan
dc.contributor.authorTunçay, Seda
dc.date.accessioned2020-12-10T10:37:29Z
dc.date.available2020-12-10T10:37:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/248883
dc.description.abstractBu çalışmada, kozmetik ürün içerikli youtube kanalına sahip youtube vloggelarının bu youtube kanallarını takip eden tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda çeşitli youtube vloggerlarını takip eden 303 katılımcı, kolayda örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Verilerin toplanmasında online anket yöntemi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 25.0 paket programı kullanılırken, bulgular %95 güven aralığında istatistiksel olarak yorumlanmıştır. Verilerin analizinde yüzde ve frekans analizi, güvenirlik ve faktör analizleri ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır.
dc.description.abstractThe present study investigates the influence of YouTube vloggers with cosmetic content on intention of procurement of consumers who follow the channel. 303 participants following various YouTube vloggers were selected with convenience sampling method. An online survey method was used to collect data. SPSS 25.0 program was used to analyse the data, findings were statistically interpreted in confidence interval of 95%. Percentage and frequency analysis, reliability and factor analysis and multiple regression analysis were used to analyse data.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYoutube vlogrlarının tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeInfluence of youtube vlogers on purchasing intention of consumers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-11
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmYoutube
dc.subject.ytmYoutuber
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmVlog
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmRegression analysis
dc.identifier.yokid10249429
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555704
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess