Show simple item record

dc.contributor.advisorAlbayrak, Ahmet
dc.contributor.authorAkdümbek Atan, Beyza
dc.date.accessioned2020-12-10T10:37:08Z
dc.date.available2020-12-10T10:37:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/248822
dc.description.abstractKader günümüzde merak edilen konuların başında gelmektedir. Sosyal bilimciler tarafından kader farklı perspektiflerle açıklanmaktadır. Çalışmamız farklı suçlardan hüküm alan kişilerin kader bilgisi ve fatalizm eğilimlerini konu edinmiştir. Araştırma Bursa Denetimli Serbestlik Müdürlüğü'ndeki farklı suçlardan hükümlü bulunan 114 kişi üzerinden yürütülmüştür. Mahkûm bireylerin kader bilgisi ve fatalizm eğilimleri sosyo-demografik değişkenlerle birlikte survey yöntemiyle incelenmiştir. Hükümlülerin eğitim düzeyi, ekonomik düzey, dünyaya gelmekten memnun olma durumu ve gelecek hakkındaki ümit düzeyi ile kader bilgisi arasında aynı yönde, yaş ile kader bilgisi arasında ters yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Araştırmamızda şiddet görme durumuna göre fatalizm arasında anlamlı bir farklılık bulgulanmıştır. İslamiyette ''kader'' vardır ama ''kadercilik'' yoktur. Kader inancı insandaki sorumluluğu ortadan kaldırmaz. Zorluklarla dolu bir dünyada yaşam mücadelesi veren insana kader inancı ruhsal açıdan iyi olma hali sunar.
dc.description.abstractDestiny is one of the most curious topic today. It is explained by social scientists from different perspectives. The study focuses on destiny knowledge and fatalism tendencies of people who are convicted of different crimes. The research has been conducted on 114 people who are convicted of different crimes at the General Directorate Prohation in Bursa. Fate knowledge and fatalism tendencies of convict people have been investigated with socio-demographic variables and survey method. A direct relationship has been determind between education and economic level, being happy to come to the World and hope level about future of convict people. An inverse relationship has been found between age and fate knowledge of those people. A significant difference has been detected between fatalism and the state of violence in our study. There is destiny but there is not fatalism in Islam religion. The destiny belief does not eliminate responsibility in humans. The destiny belief offers the state of being well psychologically to people who struggle to survive in the World of difficulties.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleMahkûm bireylerde fatalistik düşünce
dc.title.alternativeFatalistic thought in convicted individuals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-12
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFatalism
dc.subject.ytmFatalist burden theory
dc.subject.ytmPrisoners
dc.subject.ytmConvicts
dc.subject.ytmReligious psychology
dc.subject.ytmFatalism
dc.identifier.yokid10261449
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548672
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDin Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess