Bursa vakıf kültürü müzesi hat levhaları
dc.contributor.advisor | Yavaş, Doğan | |
dc.contributor.author | Dağdeler, Coşkun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:37:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:37:04Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-10-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/248795 | |
dc.description.abstract | Tarih boyunca Kur'an yazısı İslam topluluklarının ortak yazısı olmuştur. Ancak bu yazıyı geliştirme, güzelleştirme yolunda en çok emek sarf eden Osmanlılar, olduğu herkesçe bilinen bir gerçektir. Osmanlıların, bu çabaları yazıyı başlı başına bir sanat haline getirmiştir. Bunun en önemli gerçeğinin tespiti `Kur'an Hicaz'da nazil oldu, Mısır'da okundu, İstanbul'da yazıldı` sözü bunu en güzel anlatmaktadır. Bu çalışmada, Bursa Vakıf Kültürü Müzesi koleksiyonunda bulunan hat levhaları incelenmiştir. İncelemiş olduğumuz her bir eser için fotoğraflar çekilmiş ve bilgi fişleri oluşturulmuştur. Bilgi fişlerinde hat levhalarının okunuşları ve açıklamaları, dönemleri ve hattatları, ebatları, bezemelerinde kullanılan teknikler, süsleme özellikleri ve işleme teknikleri gibi bilgiler envanter kayıtlarına dayanarak verilmiştir. Araştırmada incelemiş olduğumuz 77 adet hat levhasının XVIII. ve XX. yüzyıl tarihleri arasına ait olduğu belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | It is a well known fact that the alphabet of Holy Qur'an is the universal alphabet of Islamic communities. The Ottomans put a considerable and remarkable efforts to develop and signify this alphabet. These efforts evolved into the alphabet being considered as a medium of art. The following saying concludes this evolution `The Qur'an was revealed in Hicaz, read in Egypt and written in İstanbul.` This work is a detailed summary of Bursa Foundation Culture Museum Calligraphy tablets. All the calligraphy tablets were stored as photographs and identified with information sheets. The information sheets cover the readings, explanations, periods, calligraphs, sizes, illumination techniques, decorations and production specifications. The study covers 77 calligraphy tablets dated between 18th and 20th centuries. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzecilik | tr_TR |
dc.subject | Museology | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Bursa vakıf kültürü müzesi hat levhaları | |
dc.title.alternative | Bursa foundation culture museum calligraphy tablets | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-30 | |
dc.contributor.department | Sanat Tarihi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Bursa | |
dc.subject.ytm | Turkish handwriting art | |
dc.subject.ytm | Plates | |
dc.subject.ytm | Calligraphy | |
dc.subject.ytm | Museums | |
dc.subject.ytm | Foundation museums | |
dc.identifier.yokid | 10262507 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 562149 | |
dc.description.pages | 257 | |
dc.publisher.discipline | Türk İslam Sanatları Bilim Dalı |