Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Erdem
dc.contributor.authorGültekin, Burak
dc.date.accessioned2020-12-10T10:36:49Z
dc.date.available2020-12-10T10:36:49Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/248748
dc.description.abstractUygur 12 Makamı, Uygurlar için kültürel bir kimlik ve tarihsel süreç ile birlikte sahip oldukları kültürel birikimi yansıtan bir olgudur. Çalışmada, Uygur 12 Makamı repertuvarındaki Rak, Çebbeyat ve Müşavirek makamlarındaki eserler Türk müziği ses sistemine aktarılmış ve transpoze edilmiştir. Bu işlem sonrasında eserlerin müzikal incelemesi yapılarak benzerlik gösterdikleri Türk müziği makam dizileri, seyir özellikleri, güçlü ve karar sesleri tablo halinde belirtilmiştir. Uygur 12 Makamındaki Rak, Çebbeyat ve Müşavirek makamlarının sahip olduğu müzikal özellikler değerlendirildiğinde, Uygur geleneksel müziğinin tampereman sistemi temel alan bir ses sitemi olmasına rağmen; icra özelinde müzikal duyum ve dörtlü, beşli yapıları bağlamında geleneksel Türk müziğine benzerlik gösterdiği belirlenmiştir. Bu inceleme sonucunda, geleneksel Uygur müziği ile geleneksel Türk müziği arasında var olan benzerlik ve farklılıklar ortaya konulmuştur. Uygur makamlarının Türk müziği sisteminde kullanılan makamlara göre transpoze edilmiş olmasının, Uygur makamlarının Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde daha kolay icra edilebilmesini ve Uygur klasik müziği yapısının daha anlaşılabilir olmasını sağlayacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe Uyghur 12 Authority is a phenomenon for Uyghurs reflecting their cultural identity and historical accumulation along with their historical process. In the study, the works of Rak, Cebbeyat and Mushawerek maqams in the repertoire of Uyghur 12 maqams were transferred to the Turkish music sound system and transposed. After this process, the musical works of the works are similar and the Turkish music series, the course features, strong and decision sounds are shown in a table. When the musical features of Rak, Cebbeyat and Mushawerek maqams in Uyghur 12 Authority are evaluated, although Uyghur traditional music is a sound system based on temperament system; in the context of performance, musical sensation and quartet and quintet structures are similar to traditional Turkish music. As a result of this study, the similarities and differences between the traditional Uyghur music and the traditional Turkish music were revealed. Uyghur authorities according to authorities used in Turkish music system having been transposed, Uyghur authorities to be more easily be carried out in the Republic of Turkey and the Uyghurs are thought to make it more understandable structure of classical music.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleUygur 12 makam repertuvarındaki `rak, çebbeyat ve müşavirek` makamlarının Türk müziği ses sistemine aktarılması ve incelenmesi
dc.title.alternativeTransposition of `rak, cebbeyat and mushawerek` maqam's, which are in the uyghur 12 maqam repertory, to Turkish musical note system and its analysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-11
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10272074
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid567716
dc.description.pages249
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess