Show simple item record

dc.contributor.advisorSağlam, İsmail
dc.contributor.authorEmiroğlu, Süleyman
dc.date.accessioned2020-12-10T10:36:27Z
dc.date.available2020-12-10T10:36:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/248671
dc.description.abstract21. yüzyıldaki siyasî ve ekonomik gelişmeler, özelde bireyin genelde ise toplumun hayatında hızlı bir dönüşüme sebep olmuş; bu hızlı değişim bireyin topluma olan uyumunu zorlaştırarak değer bunalımına neden olmuştur. Söz konusu probleme çözüm arayışında değerler eğitimi, bütün dünyada ilgi odağı haline gelmiş; ancak yapılan teorik çalışmaların pratiğe yansımasında karşılaşılan güçlükler, dinin temel kaynağı konumundaki nassın bu çerçevede yeniden incelenmesini zorunlu kılmıştır. Değerlere kaynaklık teşkil eden İslâm dininin, erdemli bir toplumun inşasında ortaya koyduğu ahlakî prensipler ve Hz. Muhammed'in (s.a.v.) bu değerleri topluma benimsetme sürecindeki eğitim stratejisi çalışmamızın temel konusunu teşkil etmiştir. Kaynak taraması yapılarak dokümantasyon metodunun kullanıldığı araştırmamızda öncelikle değer kavramı üzerinde durulmuş daha sonra da Asr-ı Saâdet'te değerler eğitimi sürecinin arka planı ele alınmış; son bölümde ise temel kaynaklardan yola çıkılarak Hz. Peygamber'in eğitim sistemine yön veren temel ahlakî değerler ve bu değerleri topluma benimsetme sürecinde kullandığı yöntemler ortaya konulmuştur.İslâm dini, on dört asır önce Hz. Muhammed'in (s.a.v.) örnek şahsında ortaya koyduğu bu prensiplerle günümüze ışık tutmakta, değerlerin topluma kazandırılmasında çağlara ve nesillere hitap eden eşsiz prensipler ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractPolitical and economic developments in the 21st century have caused to rapid transformation particulary in individual's and generally in society's life; this rapid change makes individual's adaptation to social life difficult therefore causes value depression. To seek for a solution to this problem, value education has become the focus of interest all over the World, however the obstacles that faced during the practices of the theoretical studies have required the re-examining the main resources of the religion -the nass- with in that frame. In addition to the moral principles of Islam as a source of values which are revealed to build a virtuous society, the educational strategies of Prophet of Islam in the process of adopting these values to the society constitute the main course of this study.In this study where documentation method was used by reviewing the literature, firstly, value term was emphasised, then background stage of the values education in Asr-ı Saâdet was discussed. In the last part, basic moral values which led Hz. Muhammed's education system and the methods he used in the process of making society adopt these values were presented on the basis of primary resources. The religion of Islam enlightens the present day with the principles that composed in the Prophet Muhammed's illustrative personality fourteen centuries ago, and reveals unique principles that address to ages and centuries in adopting values by the society.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAsr-ı Saâdet`te değerler eğitimi
dc.title.alternativeValues education in Asr'i Saâdet
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMoral values
dc.identifier.yokid10283348
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582289
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess