Arnavutluk`ta din eğitimi ve işkodra medresesi örneği
dc.contributor.advisor | Ay, Mehmet Emin | |
dc.contributor.author | Truçi, Leonard | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:36:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:36:08Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/248580 | |
dc.description.abstract | Arnavutluk, İslam diniyle tanışmasıyla birlikte, din eğitimi ve öğretimi konusunda yoğun bir faaliyete sahne olmuştur. Osmanlılardan ayrılıp müstakil bir devlet haline gelmesiyle, gerek krallık, gerekse Enver Hoca döneminin rejim baskıları neticesinde, din eğitiminin halk nezdinde zayıflatılmaya çalışıldığı görülmüştür. Buna rağmen, Arnavut halkının, dinî inançlarını muhafaza etmek gayesiyle din eğitimini muhafaza etmeye çalıştığını söylemek mümkündür. Komünizm rejiminin çöküşünden sonra Arnavutluk anayasasında din eğitimine verilen önem, muhtelif cemaatler ve dernekler vesilesiyle din eğitiminin nasıl geliştiğini, bununla birlikte parlamentoda, devlet okullarında din eğitiminin olup olmaması tartışmaları ile ilgili tarihi bilgiler verilmeye çalışılmıştır.Genel olarak Arnavutlukta din eğitimi, özel olarak da İşkodra Şeh Shamia Medresesinin ele alarak ders müfredatını resmi evraklardan ve öğrencilerin aileleriyle yapmış olduğumuz mülakatlardan edindiğimiz bilgileri aktarmaya gayret ettik. | |
dc.description.abstract | With the introducation of Islamic religion, Albania has witnessed intense activity in religious education and training. With the separation of the Ottomans and becoming an independent state, both the kingdom and Enver Hoxha regime tried to weaken religious education among the pepole. Nevertheless, it is possible to say that the Albanian people are trying to preserve religious education in order to preserve ther religious beliefs.After the collapse of the communism regime, the importance give to religious education in the Albania constitution, the development of religious education through various communities and associations, as well as historical information about the debate on whether or not there is religious education in the state schools have been tried to be given.Wetried to convey the information we obtained from official documents and interviews with the families of the students by taking religious education in Albania in general an Shamia Madrasah in Shkodra City in particular. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Arnavutluk`ta din eğitimi ve işkodra medresesi örneği | |
dc.title.alternative | Religious education in Albania and Shkodra madrasah example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-28 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10292622 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 584326 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |