Show simple item record

dc.contributor.advisorKasap, Fatma Gülay
dc.contributor.authorYilmazdamar, Ersel
dc.date.accessioned2020-12-10T10:36:04Z
dc.date.available2020-12-10T10:36:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/248574
dc.description.abstractBireylerin ve ticari kurum kuruluşların ulaşım talepleri her geçen gün hızla artmaktadır. İkamet bölgeleri ile çekim oluşturan iş, okul, alış-veriş vb. arasındaki etkileşim ulaşım talebinin etkin bir şekilde yönetilmesini ve yeterli ulaşım arzının sağlanmasını gerektirmektedir. Gerek bireylerin talepleri gerekse de ticari faaliyetler sonucunda oluşan ulaşım ihtiyacı çok çeşitli planlama faaliyetine konu olmaktadır.Bilgi teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte ulaşım talebini karşılayacak arzı sağlamaya yönelik planlamalarda önemli ilerlemeler sağlanmaktadır. Gerek veri toplama, gerekse de toplanan verilerin işlenmesi ve planlama faaliyetlerinin yerine getirilmesinde, geçmiş dönemlere göre büyük avantajlar sağlanmaktadır. Bu çalışmada elektronik ücret toplama sistemlerinden gelen verilerin Bursa Büyükşehir Belediyesi sınırları içindeki öğrencilerin hareketliliği analiz edilerek, bu gruba yönelik alternatif bir ulaşım planlama sistematiği oluşturulması amaçlanmıştır.BuKart kullanan öğrencilere ait veriler MSSql veri tabanında veri madenciliği kapsamında işlenerek Başlangıç-Varış matrisleri oluşturulmuş ve Transcad makro planlama programında üretilen rotalar ile mevcut toplu taşıma rotaları kıyaslanarak, daha etkin, verimli ve çevik bir planlama çerçevesi oluşturulması hedeflenmiştir.
dc.description.abstractTransportation demands of individuals and commercial institutions are increasing day by day. The interaction between living zones and zones such business, education, shopping, etc. that creates attraction, requires to be managed transportation demand efficiently and requires to be supplied adequate transportation supply. Both the demands of individuals and the need for transportation resulting from commercial activities are subject to a wide range of planning activities.With rapidly development in information technologies, significant progress is being made in the planning of supply to meet the transportation demand. Both in terms of data collection and data processing and planning activities, there are great advantages compared to previous periods. The main goal of this study is to create an alternative systematics of transportation planning according to students' mobility analysis within the boundaries of Bursa Metropolitan Municipality whose electronic ticket data collected from electronic fee collection systems.The data of the students using BuKart are processed in the MSSql database within the scope of data mining, `Origin-Destination` matrices are created, efficient and agile planning frame is created by comparing the routes produced in the Transcad macro planning program with the existing public transportation routes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleToplu taşıma kullanan öğrencilerin hareketliliğinin analizi: Bursa örneği
dc.title.alternativeMobility analysis of students which use public transport: The sample of Bursa
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10294990
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584772
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess