Show simple item record

dc.contributor.advisorGürses, İbrahim
dc.contributor.authorKoparan, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-10T10:35:48Z
dc.date.available2020-12-10T10:35:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/248525
dc.description.abstractTarih boyunca değişik sebeplerle iltica ve göç hareketleri her zaman yaşanmıştır. 2011 yılında, bu göç hareketlerine Suriye'de başlayan iç savaş sonucu, milyonlarca insanın hayatını etkileyecek yeni bir göç dalgası eklenmiştir. Bu araştırmanın amacı da bu göç dalgası sonucu, ülkemize sığınıp, okula devam eden Suriyeli sığınmacı öğrencilerin okulda yaşadıkları sınav kaygısı ve dini başa çıkma arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma 2017 yılında, Bursa'da okuyan 58 ortaokul, 142 lise toplam 200 Suriyeli sığınmacı öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Verileri elde etmek için araştırmada, Kişisel Bilgi Formu, Benson ve El-Zahhar tarafından geliştirilen Revize Edilmiş Sınav Kaygısı Ölçeği ve Pargament tarafından geliştirilen, Kısa Dini Başa Çıkma Ölçeği kullanılmıştır. SPSS v.21 programı ile yapılan gerekli istatistiksel analizler sonucunda Suriyeli öğrencilerin Sınav Kaygıları ile Olumlu Dini Başa Çıkma ve Olumsuz Dini Başa Çıkma düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Ayrıca sınav kaygısı ile cinsiyet, yaş, öğrenim kademesi ve anne eğitim durumu arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Buna göre, kızların erkeklerden, 15-18 yaş grubunun 11-14 yaş grubundan, lisede okuyanların ortaokuldakilerden, annesi ortaokul ve lise mezunu olanların ilkokul ve üniversite mezunu olanlardan sınav kaygısı puan ortalamaları anlamlı şekilde yüksektir. Dini başa çıkma ile yaş ve anne eğitim durumu arasında da anlamlı farklılık bulunmuştur. Buna göre, 15-18 yaş grubunun 11-14 yaş grubu öğrencilerden, annesi ortaokul, lise ve üniversite mezunu olanların ilkokul mezunu olanlardan olumlu dini başa çıkma ortalamaları anlamlı şekilde yüksektir.
dc.description.abstractThroughout the history, asylum and migration movements have always been experienced for different reasons. In 2011, a new wave of immigration was added to these migration movements that would affect the lives of millions of people as a result of the civil war in Syria. The aim of this study is to examine the relationship between the test anxiety and religious coping of the Syrian refugee students attending our school as a result of this migration wave. The research was conducted in 2017 with 200 Syrian refugee students selected from 58 secondary school students and 142 high school students in Bursa. In order to obtain data, Personal Information Form, Revised Exam Anxiety Scale developed by Benson and El-Zahhar and Brief Religious Coping Scale developed by Pargament were used in the study. As a result of the necessary statistical analyzes performed with SPSS v.21 program, a positive significant relationship was found between the Test Anxiety and Positive Religious Coping and Negative Religious Coping levels of the Syrian students. In addition, a significant difference was found between exam anxiety and gender, age, education level and mother education level. According to this, the average scores of the test anxiety scores of girls are higher than boys, 15-18 age group's scores are higher than 11-14 age group, high school students' scores are higher than secondary school students and the students' scores whose mothers are graduate of secondary school and high school are higher from the others whose mothers are graduate of primary school and university were significantly higher. A significant difference was also found between religious coping and age and mother education level. Accordingly, the positive religious coping averages of 15-18 age group is higher than 11-14 age group students and the student's coping averages whose mother's are graduates of secondary school, high school and university are higher than the students whose mother's are primary school graduates.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleSuriyeli öğrencilerde sınav kaygısı ve dini başa ilişkisi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA study on the relationship between exam anxiety and religious coping among Syrian students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.subject.ytmReligious coping
dc.subject.ytmRefugees
dc.identifier.yokid10288743
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583280
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDin Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess