Show simple item record

dc.contributor.advisorAy, Mehmet Emin
dc.contributor.authorGöleç, Sevde
dc.date.accessioned2020-12-10T10:35:40Z
dc.date.available2020-12-10T10:35:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/248507
dc.description.abstractOkula başlayan çocuklar için düzenlenen Âmin Alayı törenleri, tarihimizde önemli bir işlevi üstlenmiştir. Günümüz eğitim-öğretim camiasında da böyle bir kutlama törenine ihtiyaç duyulmaktadır.Çalışmamızda nitel yöntem kullanılmıştır. Doküman incelemesi tekniğinden istifade edilmiştir. Son bölümde ise teori kurma tekniği ile Âmin Alay Modeli ortaya konmuştur. Eğitim Tarihi açısından içerik analizi yapılması Âmin Alayları hakkında toplu bir veri elde etmemizi sağlamıştır.Birinci bölümde Osmanlı döneminde çocuk eğitimi ana hatlarıyla incelenmiştir. Bu bağlamda Sıbyan mektepleri ve özelliklerine yer verilmiştir. İkinci bölümde Âmin Alayının tarihsel süreci ele alınmıştır. Saraylarda ve halk arasında yapılan Âmin Alayları ile ilgili hatıralar, görseller ve ilahiler incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise, günümüz pedagojisine Âmin Alaylarının aktarımı ele alınarak, yapılmış olan uygulamalar sıralanmıştır. Bu bölümde, Pedagojik açıdan faydaları belirtilerek günümüzde uygulanabilecek Âmin Alayı tören modeli ortaya konmuştur. Böylece tarihimizde yapılan geleneksel Âmin Alaylarının yeni bir format ile günümüz dünyasına aktarımının sağlanabileceği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe ceremonies of the Amine Regiment, which was organized for new children, have played an important role in our history. Intoday's educational community, such a celebration ceremony is needed.Qualitative method was used in our study. Document review technique was used. In the last chapter, the Amine Regiment Model is in troduced with the theory of forming technique. Conducting contentanalysis in terms of History of Education has provided us with a collectivedata on the Amine Regiments.In the first part, the education of children in the Ottoman period is examined. In this context, the elementary school sand their properties are given. In the second chapter, the historical process of the Amine Regiment is discussed. Memories, visual sandhymns about the Amine Regiments made in the palace sand a mong the people were examined. In the third chapter, the transfer of the Amine Regiments to today's pedagogy is discussed and the applications are listed. In this section, the ceremonial model of the Amine Regiment, which can be applied today, has been put forward by stating its pedagogical be nefits. Thus, it has been concluded that the transfer of traditional Amine Regiments made in our history to today's world with a new format.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOsmanlı döneminde okula yeni başlayan çocuklar için düzenlenen törenlerin pedagojik açıdan değerlendirilmesi
dc.title.alternativePedagogical evaluation of ceremonies organized for children beginning school in the Ottoman Period
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10277874
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid580837
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess